Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Hei Er det noen som har greie på noen nettsider med god informasjon om ernæring og kosthold under graviditeten. Jeg har litt problem med å kvitte meg helt med sjokoladen under graviditeten :/
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 vet det står en del på babyverden.
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2007 *løper inn og kikker* hm... fant ikke så fryktelig mye der inne.....
Solskinnsjenta Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Matportalen.no har ihvertfall liste over trygge matvarer for gravide. Ellers er vel hovedregelen at du skal spise sunt, mye grønnsaker, fisk og sunt fett, samt holde deg unna sukker. Er selv sjokoholiker, men prøver å begrense det til en gang i uken. Når du kjenner suget, lag deg en skive med ost f.eks. Søtsug er ofte at du egentlig er sulten.
smy & prompegrisen Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Ting som er skumle når man er gravid: http://matportalen.no/Emner/Gravide Generelle ernæringsråd for gravide: http://www.shdir.no/ernaering/kostholdsrad/gravid_amming/ Les og bli klok! Det finnes utrolig mye tull å lese på disse gravid-sidene i hvertfall ;-)
SusyQ Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Ja, det er jo en kjennsgjerning at sukker ikke er sunt hverken for oss eller en baby. Spiser sjoko selv også, men prøver å begrense meg. En ting som har funket for meg er å lage meg en smoothie når søtsuget melder seg. Da får jeg dekket behovet for noe søtt, samtidig som både jeg får i meg frukt pakket med vitaminer. Her er oppskriften: Ta en halv pakke frosne bær (finnes mye godt f.eks bringebær, skogsbær, bjørnebær eller jordbær) Mos i stavmikser eller foodprosessor. Hell i Biola (0,2 prosent med blåbær eller bringebærsmak) til passe tykkelse. Gjort på 2 minutter og smaker NYDELIG! Ha eventuelt i et par teskjeer fruktose eller litt appelsin-eller eplejuice om du liker smoothien enda søtere. Jeg varierer litt etter hvor søte bær jeg bruker :-)
Yoggy ; ) Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Må spørre...hvorfor kvitte sig med sjokoladen ?? ; ) Sjælv spiser jag godis,is eller kaker varje dag. Har alltid gjort det. (å nej jag er inte overviktig) har normal BMI og trener massa : )
smy & prompegrisen Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Masse sukker under graviditeten gir større babyer i hvertfall! Selv om man selv ikke er overvektig så gir mye sukker veldig stor vekst hos fosteret. Veldig store babyer gir større risiko for komplikasjoner under fødsel blant annet. Jeg greier ikke å la være å spise sjokolade og annet snop, men prøver å ikke spise hver dag og spise forholdsvis sunt ellers. Regner med å få en stor unge uansett, men det frister ikke å føde en 6-kilos altså...
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. april 2007 Ja, jeg vet, jeg forsøker også å kvitte meg med søtbehovet, men denne gangen har det virkelig tatt av. Klarer nesten ikke å la være å spise noe søtt daglig altså...... er det ikke det som kalles pica? Tusen takk for tipset om siden forresten. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå