Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å fly alene med gutten min om noen uker, han er da litt over 3 mnd. Vil gjerne ha råd om hvordan gjøre turen så enkel som mulig, f.eks med hva slags utstyr å ta med etc. Hvordan er flyene tilegnet spebarn? Er det lurt å invistere i bæremeis eller lignende?

Noen med erfaring? Likte baby'n å fly eller var det hyling hele veien?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini sovnet med en gang ved puppen.Amme eller gi flaske for å unngå trykk i ørene...Kanskje lurt med babybjørn eller noe å bære i om du har mellomlanding og ikke får ut vognen mellom.Ellers går det så fint så:)Det er noen fly du kan få med bilstol inn i,men ellers sitter du med baby på fanget.

Skrevet

Vi fløy til Tromsø når gutten var 8 mnd. Turen tok 2 timer. Ikke noe hyling, han sov ca. halvparten av turen begge veier. Han smilte og lo hele veien, men ble litt utålmodig etter et kvarter på fanget. Nå er din litt mindre så mulig han sover hele turen også.

Ga han smokk på oppturen. På nedturen sov han så da hadde han ingenting i munnen (smokken datt ut). Fikk ikke vondt i ørene.

Vi med små barn kommer jo først på flyet, men på det flyet vi tok var det ikke fast plass. Vi tok den plassen som var best. Det var på 3. rad, vi med små babyer får ikke lov til å sitte helt foran.

Kanskje greit å ta med bæremeis. Vi hadde med det, men brukte det ikke så alt for mye. Men uansett var den grei å ha med.

God tur : )

Skrevet

Var ute å fløy med Ina da hun var 5 uker gammel.

Hadde med meg bilstolen hennes inn på flyet, fikk plassert den i setet vedsiden av, men den ble ikke brukt.

Hun satt på fanget mitt, fikk pupp og sov hele turen.

Skal ut og fly igjen nå på søndag, da er hun nesten 5 mnd.

Gruer meg litt til da, for nå er hun blitt så aktiv.

Men tenker jeg utsetter luren og måltidet hennes til vi kommer ombord, og satser på at hun sovner og sover hele veien.

Denne gangen tar jeg ikke med meg bilstolen inn, bærer henne heller i bæresjalet mitt, er så mye lettere det.

Skrevet

Jeg har tatt fly fire ganger, to ganger ved 3 mnd og to ganger ved 6 mnd. Har hatt med meg bilstolen inni flyet på alle turene og den hadde jeg ikke klart meg uten! Jeg reiste alene med lillejenta da, da er det litt pes å holde både unge og håndbagasje inne på flyplassen og gjennom sikkerhetskontroll så greit med stol. Jeg hadde også trille fra Graco som jeg festet bilstolen på med en gang jeg fikk bagasjen min tilbake.

Jenta mi reagerte ingenting på flyturen, har prøvd å amme under start og landing men har funnet ut at det ikke er vits. Ikke med henne ihvertfall.

Skrevet

Jeg har flydd med baby fra 3 uker til 16 mnd og det er helt klart enklest med de minste. Da sover de som regel eller sitter/ligger rolig i fanget. Med eldstemann hadde jeg med sukkervann et par ganger da han var 6 uker og 3 mnd som jeg dypte smokken i fordi jeg ikke var komfortsbel med å amme og fordi han var veldig urolig av seg.

Greit å gi pupp/flaske/smokk ved avgang og landing for å unngå trykk i ørene. Nå mine har sovet, så har det gått helt bra uten også.

De gangene jeg har reist alene med baby, så synes jeg det er veldig greit å ha babybjørn eller ergo-sele å bære i slik at jeg har hendene fri inne på flyplassen (vogn må jo sjekkes inn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...