Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 har tendenser til å besvime. Begynner med at jeg blir varm og begynner å kaldsvette og vondt i skuldrene. Deretter svak/geleaktig i beina, Deretter går jeg ned for telling. Hviler så i 5 min og føler meg deretter bedre. Er det andre som har det sånn. Er forøvrig 36+1
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 har du sjekket blodtrykket ditt i det siste? kan være et tegn på alt for lavt blodtrykk det der.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Jeg er også mye svimmel, og har hatt følelsen at jeg kommer til å besvime, men det har foreløpig bare skjedd en gang. Da gikk jeg ned for full telling midt på gaten. På sykehuset sa de at det antageligvis er det samme som skjer som når man ligger på ryggen, at hovedpulsåren kommer i klem. Legen har ellers ikke kunnet forklare svimmelheten, har vært plaget hele svangerskapet, men særlig i begynnelsen og nå på slutten.
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Babyen er nå 36 centimeter lang og veier 1100 gram. Du vil kanskje merke ubehag dersom du blir liggende flatt på ryggen. Dette heter venacava syndromet. Det er rett og slett at livmoren nå begynner å bli så stor at den kan klemme av for hovedpulsårens tilbakeføring av blod slik at du blir svimmel og faktisk kan besvime. Legg deg derfor med en liten pute under den ene siden, slik at du får en liten tipp. Kan det være dette? Jeg går i min uke 30 nå..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Jeg har ikke besvimt enda, men er begynt å bli svimmel og uvel, samtidig med at jeg får svettetokter... jeg har hele sv.sk hatt normalt blodtrykk (nærmere høyt enn lavt) Er 35 +0 og utifra hva jeg husker å ha lest i det siste er det ganske mange som har det slik nå på slutten. Jeg var ikke slik sist gang, så dette er nytt for meg =)
MAMMA1 Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Ja, er i uke 36 i morgen, og sliter med akkurat det du beskriver.Fikk vite at jeg har lav blodprosent og lavt blodtrykk i dag, men iflg legen er det "helt normalt" nå mot slutten og helt greit ifht svangersk.Men veldig ubehagelig for mor.
Gjest Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 hei jeg må være veldig nøye på måltidene mine jeg. spiser jeg ikke ofte nok blir jeg kjempe svimmel og må legge meg rett ned... litt pinlig...
Gjest Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Har akkurat det samme. Men har heldigvis fått satt mæ ned før æ svime av. Æ e i uke 33+4
Gjest Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Jeg hadde det slik før jeg sluttet å jobbe, var en kombinasjon av lavt blodtrykk, stiv nakke og til tider lavt blodsukker. Er du plaget av stiv nakke? Det kan hindre blodet i å komme opp til hjernen, spesielt hvis du har lavt blodtrykk. Pass på å vær avslappet og fordel kreftene utover dagen, hold blodsukkeret oppe og sett deg ned ofte, gjerne med bena høyt. Klems og lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Pass på å drikke mye vann! Viktig å få i seg nok væske slik at kroppen for nok volum. Ta det ellers med ro, ligg med beina høyt så ofte du kan, og sett deg når du blir svimmel slik at du ikke faller og slår deg. Husk også å puste rolig og dypt med magen (inn gjennom nesen ut gjennom munnen) når du kjenner at du blir svimmel, det kan også bidra til at du kommer deg raskere. Mange blir redde når de kjenner en besvimelsesfølelse (naturlig nok), og glemmer da å puste, slik at man hyperventilerer ubevisst. Håper dette kan hjelpe deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå