Gå til innhold

etter fødselen og bind og alt det derre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting,mange sier at en blør i 6uker,og skal bruke bind.Når kan man begynne og bruke tamponger etter fødselen?

Klarer nesten ikke og bruke bind,så gruer meg mer til det en fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tru mæ du vil vente 6 uker med å putte noe som helst opp der :-)))

Skrevet

såpass ja..uff og uff da.

Skrevet

Du bør vente til du får igjen mensen. I hvertfall her til lands rådes det sterkt til at man bruker bind helt til renselsen er over pga infeksjonsfare. På samme vis bør en bruke kondom om man vil ha sex før de første 6-7 ukene etter fødselen er over. Hvor lenge renselen varer er variabelt da, 6 uker er snittet. Noen har den bare i 1-2 uker, andre i 8-9 uker, men uansett er den sjeldent like sterk hele tiden, er mest første uken det blør mest, veldig mye de første dagene, så som en vanlig mens. Mine renselser har var i 5 og 4 uker og de siste 2-3 ukene begge gangene holdt det med stringtruseinnlegg i stringtruser på dagtid, var ikke mer enn det som kom ut. Kan helelr ikke fordra bind, så renselsen er det jeg kvier meg mest for etter fødselen. Et tips er å ha klar en mugge med lunket vann hver gang du er på do den første uken eller så og helle over når du er ferdig med å tisse, da får du skyldt vekk blod og slikt og med et nytt bind føles det ikke så verst etterpå likevel.

Skrevet

Det er ikke sikkert du kan bruke tamponger igjen i det hele tatt. Mange som opplever at tamponger ikke virker etter at man har fått barn. Blodet renner rett og slett forbi i store klumper. Selv foretrakk jeg også tamponger før, men etter første barnet har det bare gått i bind. Har prøvd å gå opp en tampongstørrelse, men det hjelper ikke. Tampongen føles for stor men holder likevel like dårlig på blodet. Jeg vet ikke hva det kommer av, vet bare at det er mange som har samme erfaring.

Skrevet

Tro meg når jeg sier at du ikke har lyst å stappe en tampong oppi der med en gang du kommer hjem fra føden! :)

Men jeg er som deg, HATER bind, selv om de var min beste venn de første ukene etter jeg fødte forrige gang så brukte jeg tampong etter tre-fire uker.. Og brukte det ut den tida det blødde...

Men kjøp inn bind altså! Og mer enn en pakke! For du kommer garantert til å bruke de!

Skrevet

okey...har aldri blødd noe mye når jeg har hatt mensen tidliger.Men håper og få kunne bruke tamponger igjen ja.Har kjøpt inn to pakker med natt bind nå.Må sikkert kjøpe inn mere etterhvert.

Skrevet

Vil anbefale disse TENA bindene til alle som har fødd jeg.De tar masse blod og så er de veldig myke og behagelige på.Farmoren min har urinlekasjer så jeg måtte låne ett hos henne da jeg var innom henne.Blødde gjennom alle vanlige bind med engang .

Etter at jeg fikk prøve et sånnt bind gikk jeg på apoteket og kjøpte en diger pakke og etter det blødde jeg ikke gjennom mer.

Tampong skal man ikke pakke opp i der etter fødselen fordi den øker infeksjonsfaren i livmoren.

Skrevet

Jeg var så godt sydd etter forige fødsel at bruk av tamponger var helt uaktuelt. Jeg var faktisk så øm og sår at jeg fikk til å sette inn tampongene. Det ble rett og slett for smertefult. Ganske kipt når jeg kun har brukt tamponger i 13 år. Heldigvis kunne jeg begynne å bruke tamponger igjen etter ett halvt års tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...