Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Jordmora mi mener at jeg bør ta en slik glukose belastning. Men må jeg egentlig det? Alle urinprøver er fine, ikke noe sukker eller noe annet det.Det er altså ingen indikasjoner på svdiabetes uten om at bmi er litt høy. Denfor vi si at jeg er innefor kategorien overvektig. Synes det bare er tull å ska drive å ta masse prøver for alt mulig rart når man ikke har noen tegn til noe. Er mitt andre svskap, og i mitt første var vekta høyere, og hadde et svskap uten de store plagene. Noen som har noe erfaring på dette?
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 jeg synes oxo dete var merkelig. serlig siden du ikke har noe sukker i urin.har noe utdanning innen helse og sosial. men er jo best å vært på den sikre siden da:)
Steinbukk77 Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 De ønsker det da du har høy BMI. Ikke fæle greiene denne prøva da, er jo bare å møte opp fastende og få denen sukkerdrikken og så ta noen blodprøver. Jeg skal også ta denne testen om fire uker, jeg har også helt fine urinprøver. Men det er bedre føre var prinsipp her også. De kan vel se om du har anlegg for svangerskapsdiabetes. Og har du det blir det vel kanskje flere tester.
Annapanda har fått en til Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Jeg tok denne prøva for en uke siden! Og det var også pga overvekt! Bedre å være føre var, enn etter snar! Det var ikkeno stress, men ta med ei bok! Det smakte ikke vondt heller! De tok en blodprøve før jeg drakk det sukkervannet og en etter to timer! Så var det å dra hjem!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Her i USA faar omtrent alle glukose-screening, saa det blir sett paa som en standardprosedyre. Jeg skal ha min om en uke--men da er det bare snakk om 1-timers proeven og jeg slipper aa komme fastende. Man drikker da en saann soet drikk og saa maaler de blodsukkeret etter en time. Dersom den screeningen gir utslag blir man sendt videre til selve glukosebelastingen som varer i 3 timer og hvor man maa faste. Sender de folk rett paa den fastende 3-timers testen i Norge, eller er det "screeningen" det er snakk om?
MomInUSA Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Vel, jeg har aldri hatt sukker i urinen paa kontroll - men jeg hadde sv diabetes sist svangerskap og naa igjen.... problemet med sv diabetes er at du kan ha det uten at du har noen symptomer for det... min var oppdaget paa grunn av obligatorisk testing i USA. Det er nettopp derfor de tester alle, fordi det er ikke alltid du har noen symptomer paa sv diabetes.
Kummin&Lillesel Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Her i DK tester de alle som er overvektige, tidligere har født barn over 4.5kg, har familie med diabetes, har tidligere hatt svangerskapsdiabetes, osv. Dette er fordi at komplikasjonene er større enn slitet med å ta prøven. Å ha svangerskapsdiabetes kan være helt symptomfritt, men det kan ha konsekvenser for barnet og fødselen. Jeg synes det er ok at de heller er føre var enn etterpåklok. Tenk, hadde de ikke sendt deg - og det viser seg at du har det likevel - så kan det godt hende det hadde blitt snudd andre veien - og sagt: "de visste jeg var i risikosonen, og likevel testa de ikke meg". Jeg var i mars, og jeg skal igjen i mai. Det er ikke morsomt, men det er bedre enn å ha uoppdaga diabetes!
Surk Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Eg var til jm idag, ho ville at eg og skulle teste meg, så takka ja.. Eg vil heller vere på den sikre sida, enn å risikere noke!! blir ein fridag fra jobb!! Så er det bare å håpe på det beste!! skal ikkje før 8 mai!! Tanta mi fikk diabetes da ho gjekk gravid med sistemann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå