Gå til innhold

Bunad - utenlandsk mann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min synes bunad til menn er så kjempefint. Han har snakket om at han vil ønske seg bunad etter at han har søkt om norsk statsborgerskap (det har han nå bestemt seg for at han vil, og det er litt over et år til han kan søke). Hva synes dere om at han skaffer seg bunad? Er det rart med en mann med asiatisk utseende i bunad, eller er det helt greit? Barn som f.eks. er adopterte bruker jo bunad, og det er ingen som kan se på han hvor han er vokst opp... Og han vil jo være norsk statsborger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel i og for seg bare positivt at han føler så mye tilknyttning til norge at han ønkser seg norsk nasjonaldrakt..

Skrevet

Jeg syns det er flott med menn i bunad uansett hudfarge. Snuppa mi, som er mulatt, får bunad nå til 17. mai. Jeg har ikke tenkt på at det kan oppfattes som rart eller annerledes. Og som du sier, adopterte har jo bunad. Jeg syns å huske at en av de fra Migrapolis ledet 17. mai-sendingen på TV et år, med bunad.

Dessuten er det jo en fin markering å skaffe seg bunad når han blir norsk statsborger - en helt konkret forskjell.

Skrevet

Mitt barn som er mix bruker bunad. Mannen min bruker gjerne kle fra hjemlandet sitt når vi bruker bunad. Men jeg skulle gjerne sett han i bunad også, men i forholdet til hans identitet og barna men jeg det nå er riktig for han å bruke landets hans sine festklær f.eks på 17 mai.

Barna våre har også klær som er fra hans land.

Skrevet

Jeg synes dette er kjempeflott og ville heiet på ham for den ideen! Det står da ingen steder at man må se arisk ut for å være fin i bunad! Søsteren min er adoptert fra India, hun ser nyyydelig ut i sin Telemarksbunad og er like vakker i sine sarier! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...