RompeRock Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Skal til legen på torsdag. Er ikke overbegeistra for legen min, så tenkte det kunne være greit å være forberedt. Hva skjer? GU? Og må man eventuelt ha GU når man har hatt KS? Må man betale, eller kommer det inn under gratis svangerskapsomsorg? Glad for svar )
Gjest Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Det er gratis. Kommer inn under sv.sk omsorg. GU er frivillig. De har sluttet med det som obligatorisk. Stort sett så spør legen om det går bra. Hvis det ikke er noe spesielt og du ikke vil ha GU så er det alt :-) Kjapt og greit.
komplett familie Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 gratis=) (for siste gang!!!!) ellers er det ikke så vanlig lenger med gu, og siden du har hatt ks regner jeg med at du slipper det. jeg måtte ha gu, men jeg måtte sy en del så han ville sjekke det. ellers vil han sikkert se på såret etter ks resten er en samtale om hvordan du har det!!! ingenting å grue seg for
MammaDilla Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Og så snakker dere om prevensjon. Det er igrunn det viktigste med hele kontrollen
RompeRock Skrevet 10. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2007 Oki, flottings ) Takk for svar. Det med prevensjon må tenkes litt på ja... Kanskje vi bare skal gå for to tette... ;o)
2prinsesserogbim Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 eg tok keisersnitt og han tok gu på meg, visste ikkje at ein kunne velge eg.. de tar jo sånn celleprøve..
RompeRock Skrevet 10. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2007 Hmm, ble tatt celleprøve på meg i fjor på denne tida, så det håper jeg at jeg slipper. Skal jo tas hvert 3. år, og skal ikke være nødvendig å ta det oftere... Var det lenge siden du hadde tatt celleprøve sist da, alexandra_06?
Gjest Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Siden det bare er ett år siden du tok celleprøve så trenger du ikke ta det nå :-) Jeg trengte heller ikke det siden det bare var halvannet år siden sist.
rødhette* Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Jeg hadde også ks, og jeg tok gu. Men det var fordi det var på tide med celleprøve, og jeg villle ta det. Ellers hadde jeg bare skippa det. Du kan evt. høre om å få kontrollen hos en annen lege hvis du ønsker det. Jeg spurte om jeg kunne få time hos en kv. lege, og jeg fikk det i stedet for time hos fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå