Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 jeg har et lite dilemma. når man ber noen i et bryllup ber man vel alltid med følge?! saken er at kjæresten til noen av venninnene mine kjenner jeg knapt og har ingen kontakt med. føles rart at vedkommende skal komme i mitt bryllup hvis noen skjønner. hvordan gjør man dette?
Murmeline Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Er vanlig å be begge ja. Bare tenk hvordan disse jentene ville følt det om du ikke ba kjærestene deres.. Er de et par så bør dette respekteres synes jeg. men skjønner hvordan du tenker. Slik var det i bryllupet mitt også, var jo ikke alle gjestene jeg pratet like mye med...
Mai-mamma fødte 09.05.06 Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Det jeg har hørt, er at det er kun når kjærestene er SAMBOERE at man "må" be med følge...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Hvis de bor sammen, og forholdet regnes som stabilt, så er det vanlig å be begge. Hvis forholdet bare har vart en kort stund, kan du be bare venninna di. Ei venninne av meg skrev bare navn på den hun kjente i invitasjonen til de som hadde kjæreste/samboer som hun ikke kjente. Så skrev hun nederst at de som ønsket å ha med følge, var velkommen til å gjøre det. Da gjør du det klart hvem du inviterer, og hvis noen av venninnene dine synes det er greit å dra alene, så gjør de det. Men samtidig så gjør du det klart at kjæreste/samboer er velkommen hvis de ikke ønsker å dra alene. Selv ville jeg nok følt meg litt alene om jeg ikke hadde med mannen min, for jeg er litt stille og beskjeden som person.
komplett familie Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 vi ba de som var samboere.... en enkel måte å sette en strek på hvem man skal be, og enkelt å forklare!!!! et sted må man jo stoppe!!!!!! jeg var i bryllup til ei venninne når jeg nesten akkurat hadde blitt sammen med min nåværende mann, og han ble ikke bedt av den grunn at hun så vidt hadde hilst på han - dette syntes jeg var helt ok. husk at det er dere som bestemmer hvem dere vil dele den store dagen med!
MammaDilla Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Vi inviterte med følge hos alle våre venner. Men tre av følget kom ikke. Det var nok fordi de ikke kjente oss som giftet seg, og valgte dermed å lavær. Og som hun over her skriver, så kan det jo være litt trygt å ha valgmulighet til å ha følge med. Da kan de velge liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå