Gjest Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Ser mange argumenterer med at vi ikke trenger anonymknapp fordi alle er jo anonyme likevel. Det stemmer faktisk ikke! Jeg er en av de som ikke er det, er flere som vet hvem jeg er i den virkelige verden og derfor er det ikke alltid jeg ønsker å signere et innlegg med nicket mitt. Jeg bruker aldri anonymknappen til å hetse, svare frekt eller noe slikt, og jeg bruker den svært sjeldent (kanskje 1-2 ganger i måneden?), men noen få ganger er det greit å få lov til å være anonym på et slikt forum for å spørre om veldig private eller pinlige ting. "Så skift nick da vel' tenker sikkert noen nå. Joda, klart jeg kan det, men synes det er stress og både skulle endre hele profilen og så bytte nick bare for et spørsmål her og der og så hele tiden endre mellom dem. Ok, jeg kunne sikkert opprettet en annen brukerkonto, men tror det bare hadde blitt surr for min del, dessuten er skrivestilen min såpass karakteristisk at de som kjenner meg ville kjent igjen det nye nicket som meg ganske fort uansett. Et og annet anonymt innlegg kan jeg snike meg unna med, men ikke flere med samme nick. Og jeg er langt i fra den eneste her inne som har det slik, det vet jeg. Derfor synes jeg det er greit at anonymknappen kan være igjen på noen forumer. Flott at den er fjernet fra skravlesiden, men greit at den ble gjenninnført her inne. Synd at noen velger å missbruke den, men det ER faktisk bare til å ignorere de som er så patetiske at de må bruke den for å være frekke og oppføre seg som drittunger, jobb med deres egen selvkontroll her, ikke svar dem! ;-) Så, var vel egentlig bare det jeg ville skrive, slik at flere kanskje forstår hvorfor så mange vil ha anonymknappen på i det minst et forum med litt aktivitet på.
jordbærsjokolade Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Jeg skriver under på dette Alva! Prøvde selv å opprette ett "anonymt" nick, men brukte det så sjeldent at jeg glemte det bort, mye enklere å bare signere med anonymknappen. Jeg bruker heller aldri anonymknappen til å hetse eller slenge dritt til noen, men jeg har noen pinlige spørsmål, eller kanskje meninger som jeg ikke ønsker å spørre/si med eget nick. Det er flott at noen føler seg så frie og åpne at de kan spørre om alt mulig med nick, men det må da være opp til hver enkelt?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Regner med det er meg du sikter til. Det er mange som vet hvem jeg er også, men ser ingen grunn til å signere med anonym pga det. Synes det er fryktelig vanskelig å forstå hvem man i det hele tatt svarer når det er 10 forskjellige anonyme på en tråd. Liker å vite hvem jeg "snakker" med. Greit nok å signere med anonym for dere som synes alt er så fryktelig pinlig. (Ikke det at jeg skjønner det men) Men å legge ut innlegg som "sykehusbagen" "jeg har født" og slike VANLIGE ting med anonym er patetisk! Det er min mening og den står jeg for.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Hehe..signerer denne:) Tror ikke jeg har brukt anonym-knappen her noen gang faktisk.... jeg har ikke "noe å skjule" ) Men knappen kan godt være for min del egentlig om noen føler de trenger den.....idiotiske diskusjoner, tydelig provoserende innlegg og sånt gidder jeg ikke svare på likevel:) Synes BIM-sidene er et hyggelig innslag i hverdagen jeg. Får masse informasjon, kan spørre og grave om alt mellom himmel og jord uten at det er flaut, og en fin måte å få tiden til å gå på Bare synd at det er noen som lixom MÅ provosere hele tiden.....
ღDidrikmamsenღ Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Svarer ikke på innlegg fra anonyme heller jeg da. Vil vite hvem jeg svarer, men fint at noen gidder da...
Gjest Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Siktet ikke til noen spesielle nå når jeg skrev dette, for det er ikke første gang noen roper opp ang dette. Om noen ønsker å si alt mulig anonymt så gjerne for meg, kanskje de har psykiske sperrer for å signere med nick? De er vel like velkommen fordi om? Synes det er uempatisk av deg å kalle dem patetiske av den grunn, vi er alle ulike vet du. At du ikke forstår at noen synes noen ting er så private eller pinlige at man ikke øsnker å diskutere dem åpnet med hele verden slik at alle som kjenner en ser det, så helt greit for meg altså, men ha nå respekt for at andre ikke føler det på samme viset. Endel av gangene jeg bruker anonymknappen er det fordi jeg ønsker å spørre om ting i forholdet, med ungene eller nær familie og ønsker ikke å henge dem ut (noe de vil bli om jeg signerer med nick og noen ser det), selv om jeg kan stå for det jeg sier, mener og tenker, så kan jeg ikke kreve det samme av dem rundt meg, de skal få beholde sin anonymitet, det er ikke opp til meg å henge dem ut negativt dersom det er noe negativt det er snakk om (er jo sjeldent da). Positiv omtale er noe annet, da trenger jeg ikke anonymknapp.
jordbærsjokolade Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Men Malin, hvorfor bry seg om det hvis noen legger ut et anonymt innlegg om sykehusbaggen el? I og med at du ikke vet hvem personen er uansett så kan det da ikke bety noe for deg? Bare å overse og gå videre til neset innlegg lagt ut med nick Jeg syntes ikke alt er så fryktelig pinlig, men noen enkle ting vil jeg rett og slett ikke skrive om med nick. Det ska nok mer enn en sykehusbag til for å vippe meg av pinnen, men vi har da alle forskjellige grenser? Det er min mening da, som jeg står for:)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Det er ikke det at det vipper meg av pinnen, men herregud da! Må da få lov til å synes at det er teit å legg innlegg om det som anonym! Dere er jo ikke så veldig flinke til å repektere andre selv siden dere ikke respekterer at jeg jeg synes at det er patetisk! Men for gudskyld, ikke ha meninger
jordbærsjokolade Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Det med å bli vippet av pinnen missforsto du Malin, jeg mente at jeg hadde nok ikke hatt behov for å skrive om en sykehusbag anonymt, at jeg ikke hadde syntes det var så skummelt at jeg hadde blitt vippet av pinnen pga det (sykehusbagen altså).
Gjest Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Hehe... Nånå, vi har jo meninger, vi bare deler ikke dine, tvert i mot (og derfor har vi ikke en mening???). At jeg mener du står frem som uempatisk når du ikke forstår at andre er ulike deg selv er da ikke mer urespektabelt å skrive enn at du finner andre som føler behov for anonymknappen for patetiske. Har aldri påstått at jeg er snill og hensynsfull og bare dikkeduller med andre her inne heller ;-)
Søtnosmamma Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 Jeg er helt enig med HI. Flere av brukerne her inne har jeg gjenkjent pga nicket de har valgt samt måten de skriver innleggene på og hva de skriver. Dette er selvsagt personer jeg kjenner, men om jeg hadde vært litt syk i hodet og blitt veldig interessert i Alva hadde det ikke vært en alt for stor jobb å sette seg ned, lese alle innleggene og trekke ut opplysninger som til slutt ville gitt meg mulighet til å finne både navn og bosted. Slike folk finnes det faktisk en del av, dessverre. Å kalle andre patetiske pga at de ønsker å være anonyme viser i grunn bare hvor naive vi er i en litt for syk verden. En aner absolutt ikke hvem som skjuler seg bak andre nick. For alt jeg vet er Alva en gammal datanerd på 50 år som er litt for interessert i småbarn, for å sette det litt på spissen.
Bergene Skrevet 10. april 2007 #13 Skrevet 10. april 2007 Enig med Alva. Alle er ikke anonym bak nicket, mange i det virkelige liv som vet nicket til hverandre på bim ;-).
Bergene Skrevet 10. april 2007 #14 Skrevet 10. april 2007 Men er jo også enig i at det er litt kjedelig og upersonlig på en måte og ha en haug med innlegg som er signert med anonym. Men syns likevel knappen bør være der. Greit å kunne ha muligheten til å spørre om ting uten at folk man kjenner vet at det er du som spør ;-).
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 Jeg synes nå den diskusjonen om Anonym-knappen er viktig for oss! Vi er forskjellig, bruker BIM forskjellig og har forskjellige grenser for anonymitet. Greit. Men tenker vi så mye over det mens vi er gravid? Jeg svarer nå på en del innlegg hvor jeg tror jeg kan hjelpe til siden jeg har barn fra før. Og så har jeg selvfølgelig begynt noen tråder selv med spørsmål og fått en del tilbakemeldinger. Men så hadde jeg ikke tenkt meg på noen BIM-treff eller lagt ut bilder da. Jeg har ingen problemer med å skrive om diverse svangerskapsplager og slikt med Nick. Hvis jeg derimot skulle finne ut at jeg må klage over samboern eller svigermoren ville jeg nok ha gjort det. "Anonym" har irritert meg noen ganger, fordi de som misbruker den knappen ødelegger jo for andre! Men jeg må jo si, det ser ut for meg at bruken av knappen er blitt mindre og faktisk mer bevist etter at den har vært borte en stund. Kan egentlig bare huske tre innlegg som jeg syntes var litt rare. Jeg leser disse anonyme innleggene sjelden i utgangspunkt, men jeg ser jo at de ofte får færre svar. Men skrek og gru hvis den fremmede mannen som satt i bussen ved siden av meg plutselig spurte høyt og tydelig: "Og, har du fått hjelp med hemorridene dine?" eller lignende. Hihi! Så jeg får nok fortsette med å tenke over hvor mye jeg går i detalj og kanskje skifte Nick av og til. For meg som utlending føles det jo som om alle kan kjenne meg igjen på grunn av grammatikern min uansett, men heldigvis var det et innlegg en gang om statsborgerskap hvor jeg så at jeg var ikke alene om det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå