Gå til innhold

Bekkenløsning?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått bekreftet at jeg har bekkenløsning.. Men nå er d blitt så vondt som d aldri har vært før..

Når jeg tråkker på den høyre foten så er d så vondt ved hoftebeinet at foten svikter.. Dette startet imorges når jeg stod opp..

Noen som vet noe som hjelper eller hva jeg skal gjøre.. Jeg begynner på skolen for fullt i morgen igjen å håper at d er gått over til da..

Kan da ikke gå sånn:(

Noen som kanskje er i samme situasjon..?

Jeg er i uke 36 + 0..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herligheten, jeg er i uke 34 + 4.. Tror jeg er lengre på vei enn jeg er da vet du ;) hehe

Skrevet

Heisann.

Jeg har det akkurat på samme måten når det gjelder bekkenløsningen... Men det er værst når jeg har beveget meg for mye, og "glemt" å lytte til kroppens signaler om hvor mye jeg faktisk klarer før jeg får "svikten".Benet svikter ikke sånn plutselig med det samme, men gjerne etter at jeg har tatt en pause (eller dagen etter), og skal begynne å bevege meg igjen. Er så mye jeg føler jeg kan gjøre der og da, men vet av erfaring at det straffer seg i ettertid. Jeg homper til tider rundt på krykker når det blir for ille, og da kommer jeg meg ihvertfall rundt i huset. Men siden jeg har ei lita jente på straks 11 mnd, er det mye jeg allikevel må klare uten krykkene...

I tilegg har jeg en låsning i bekkenet/korsryggen som innimellom er verre enn bekkenløsningen... Men mannen min tar over når han kommer hjem fra jobb, og så passer jeg på å hvile når vesla sover... Har også til tider vært helt sengeliggende pga bekkenet. Men er som sagt til tider avhengig av krykkene mine.

Siden du ha mest vondt på den ene siden, skal du ikke utelukke at det kan være en bekkenlåsning du har (eller begge deler), da symptomene kan være de samme, med unntak av at man har mer vondt på en av sidene...

jeg er i uke 33, og har vært plaget med bekkenløsning siden jeg var omtrent 18 uker.

Lykke til, og forhåpentligvis blir vi kvitt bekkenløsningen/låsningen etter fødselen.

Skrevet

Jeg har hatt det akkurat likedan, det var så vondt på den ene siden at foten sviktet. Jeg fikk lånt meg krykker som jeg avlastet med. Jeg har ei jente på 1,5 år og måtte unngå å prøve å bære henne så mye. Jeg trodde at dette svangerskapet skulle bli skikkelig ille, for jeg var bare ca 30 uker på vei når jeg fikk disse smertene. Men heldigvis ga det seg.

Jeg var flink å ta hensyn til kroppen og brukte krykkene ved behov. Nå har jeg ikke røre krykkene på lenge og har ikke hatt så vondt de siste 2 mnd. (er 40+1 i dag). Har fortsatt bekkenløsning men ikke så ille at den ene foten ikke virker mer...

Skrevet

Okei, tror jeg skal høre litt med legen når jeg skal dit jeg da :)

Tusen takk for begge svar..

Håper jeg ikke har bekkenlåsning da:S

Skrevet

Hei!

Dette høre da mer ut som bekkenlåsning. Legene setter bare bekkenløsning på alle som en standard og utreder det ikke vidre...

Ville bedt om en henvisning til kiropraktor jeg.

Bor du i Oslo? Anbefaler da evt Bekken og barn på Skøyen.

Har selv hatt det slik i 4 uker og hadde bekkenlåsning. Gått til kiropraktor og akupunktur annenhver dag og kan nå GÅ NORMALT igjen :-)))) Er fortsatt stiv og har vondt, skal ikke løfte men allikevel kan jeg hvertfall bevege meg.

Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Åja. hmm, jeg får snakke med legen da sju..

Jeg bor desverre i Kristiansund og her tror jeg ikke d er så mange tilbud... Men skal selvfølgelig høre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...