Gå til innhold

noen som utdanner seg til psykolog her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om kanskje det hadde vært noe for meg, men er jo en lang vei å gå, mange år og sikkert tungt stoff å lære.. kan noen fortelle meg litt om studiet??? takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utdanner meg til gestalt-psykoterapeut.- deltid.

veldig interresant.

hvor gammel er du?

jeg tok psyk. mellomfsg en gang ihvertfall. lang vei ja.

send meg melding privat.

:)

Skrevet

Eg holder på med profesjonsstudiet i psykologi, men har noen år igjen då... Brukte litt tid på å komme inn på embetsstudiet, men når det er gjort er det egentlig mest utholdenheten det går på. Når du sitter og sliter over tungt pensum kan det noen ganger være tungt å vite at det er mange år og mange eksamener igjen... Heldigvis er det meste interessant å lese. Dessuten føler eg at det blir kjekkare etterkvart, og dei siste 2,5 åra er det meir "praktisk teori", og man begynner å møte pasienter. Det blir iallefall spennande!! Det er ikkje sikkert at min oppfatning av studiet er heilt representativt, for var veldig gravid då eg begynte og fekk dattera mi halveis på første semesteret:-/ Fortsatte på studiet uten opphold. Det er forresten litt ulikheter på studiet avhengig av kva slags by du studerer i.

Skrevet

får jeg spørre hvilken by du studerer i, og hvilken karaktersum du kom inn med?

til hovedinnlegger: jeg holder på med førsteåret (intro) og stortrives!!!! har fra før nesten en bachlor i økonomi, men det var ikke mitt og studiene gikk treigt.

Jeg har termin om 1uke, men satser på å klare eksamener allikevel!! og gleder meg til å ta fatt på profesjon!!!!

...du kan jo alltids ta introåret og se om du trives, for det kommer jo helt an på deg som person, dine verdier, interesser og hva du vil i framtiden!

Skrevet

Jeg studerer i bergen, snart ferdig. Er veldig fornøyd med studiet, og syns det går greit ifht barn også. Det er mye å lese, endel obligatorisk, men inndelt i kurs som du kan til en viss grad fordele slik du ønsker. De er ganske greie på tilrettelegging og behov for mindre arbeidsbyrde i perioder.

Du må være forberedt på endel jobbing, men etter grunnfaget blir det mye bedre. Kan anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...