Gå til innhold

Hvor mange på overtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå inne i min 10. dag på overtid. Trodde i min villfarelse at jeg skulle bli mars-mamma, men den gang ei! Er så lei nå. Alle råd, gode og dårlige er prøvd - ikke så mye som en vond kynner... Hvordan har dere andre overtidige det? Hva tenker dere om igangsetting, størrelse på babyen, komlikasjoner etc.? Har dere fått sjekket livmorhalsen ang. modning? Jeg har ikke fått tilbud om det enda, skal på helsjekk på torsdag. Skal se det blir fredag den 13.-fødsel til slutt... Er så utålmodig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff.... stakkar deg:

Jeg er "bare" 4 dager på overtid, skal til legen nå kl ett på kontroll! Ble strippa på torsdagen og da hadde jeg 1-2 cm åpning og delevis moden! Slimproppen gikk etter dette! Håper legen kan røske litt oppi der i dag også!

Jeg håper de velger å sette meg i gang snart jeg.... orker ikke å gå så lenge på overtid! Er psykisk slitsomt og har mye vondt i kroppen.....

Fikk vite når jeg ble strippet ( ultralyd) at lillegutt er 8 % mindre en snittet, så størelsen er ikke ille i alle fall!

Men synes det er litt rart at du skal vente helt til torsdag før du skal til legen! siden du er så langt over........!

men, du får ha masse lykke til da!

Skrevet

Overtid på 8. dagen for min del. Har hatt fødetegn i 1 mnd snart. Var OVERBEVIST om at det var en liten marsgutt inni magen, men ingen baby enda. Begynner å gi opp hele føding og babyen. Tydligvis ikke ment for at jeg skal bli mamma i år.

Var delvis moden og 2 cm åpning før helgen, men det hadde jeg en uke før det igjenn og, så lite framgang desverre.

Gullet i magen var 12% over snittet to dager før termin. Noe som jm betraktet som normalvektig. Nå når han har ligget å godtet seg inni det i påsken har han nok fått noen ekstra snopekg på baken kan jeg tro. Får håpe han bestemmer seg for å komme ut snart.

Lykke til alle andre overtidsdamer!!

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det er vanlig med overtidskontroll på føden 12 dager over termin. Synes også det er rart at jeg ikke har fått gyn.u. tidligere evt. tilbud om stripping, men man må kanskje be om det selv...? Er i fin form, og fosterlyden er fin, men det er verre med mors utålmodighet...

Skrevet

kan legen strippe deg, hvis man ønsker det??eller?

Skrevet

jeg har bedt om gu og stripping selv. Tre ganger faktsik, men har desverre ikke vært til noe hjelp. Denne babyen har vist kommet i min mage for å bli..hehe Føles iallefall slik;)

Her er og fosterlyden fin og alt tyder på at babyen har det som plommen i egget inni magen min. Hadde ctg på kontrollen før helgen og alt så bra ut. Så foreløbig er det jo ingen krise for hverken meg eller babyn heller å gå overtid. Formen er og helt grei her, bekkenet skranter relativt på hall åtte, men det er værre med tolmodigheten enn bekkent;) hehe

Skrevet

skal til legen nå, for jeg har kraftig vondt i urinblæra, og har konstant vondt i hue. er 4 dager på overtid, har 2 cm åpning, delvis moden og slimproppen er borte. Merker kynnere når jeg beveger meg, men viss jeg sitter helt still så stikker det bare i kjeden. Men ellers ingen tegn til fødsel...(tror jeg..er førstegangen det her) ungen min er en 4 kg tror vi, men aner ikke lengden fordi han ligger så langt ned i bekkenet. Men jeg har prøvd alt av råd og ingenting hjelper her heller...så nå prøver jeg bare å få en dag av gangen til å gå, prøver og sove mest mulig...

men nå kom sambo, så da kjører vi til legen. (jeg rekker ikke frem til pedalene se..hihi..magen er i veien..)

føler med deg...

forresten er ikke redd for i gangsettelse. håper de gjør det med meg nå=)

lykke til og du vet at innen en 5 - 6 dager så har du nurke i armene dine=) og da glemmer du alt av smerte og andre irritasjoner=)

Skrevet

Har kommet fra legen nå, ingen stripping i dag! Men har fått mye mere æ

ødem i kroppen og blodtrykke har steget en del og fått leucosytter i urinen +3! Skal til legen igjenn på fredag kl 11.30 og da blir jeg nest sansyneligvis sendt inn til ullevåll for å bli satt i gang mente legen min! Hun snakket med de istad, men de vil vente til fredag da jeg er en uke over! Har vært i grenseland for svangerskapsforgiftning lenge nå! Me da blir det mest sannsynelig vis baby på i løpet av helgen, viss han ikke har kommet før det.....

Skrevet

Er 11 dager over nå!!!! I morgen kl 0800 skal det store forhåpentligvis skje.....Skulle ønske jeg startet fødselen av meg selv, men nå vil jeg bare bli ferdig! Nekter å reise hjem uten babyen (ute av magen)...!!!! Har forresten ikke hatt noen underlivssjekk, så vet ikke om jeg er "moden" eller noe....håper det!

Skrevet

Setter de automatisk fødselen i gang etter dag 12 på ditt sykehus? Jeg må nok vente til lørdag (er 14 dager over da) og siden alt ser fint ut med meg og den lille var det ingen mulighet for å bli satt igang tidligere... Vil jo egentlig ikke det heller, vil jo så gjerne komme igang av meg selv, men har mista litt troen på at det skjer. Arg, har tenkt at fødselen kan skje "når som helst" i en måned nå. Jeg skulle bare visst...

Skrevet

jeg er også 4 dager over.... kjedelig vente sånn. formen er ikke lenger så fin, dårlig humør, amper, trøtt og lei. magen klør og svir, fikk strekkmerker for 5 dager siden. veldig herlig.....

så moro dette. men godt høre vi er fler som venter og vcenter og venter........!!!!

Skrevet

Er ti dager over termin. Skal på sjekk på fredag, og dem tar det ut i fra da om jeg skal settes igang eller om jeg får time en annen dag for igangsetting. Kjenner ingen som helst tegn til at fødsel snart skal skje- og begynner også å bli litt lei av å vente på at den lille finner veien ut. Har ikke peiling om jeg er moden eller noe- men det får jeg se på fredag da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...