Gå til innhold

Flaut! Elektrisk rullestol... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. Har bekkenløsning og nå er det blitt heeeeelt grusomt...

Var på kontroll for en time siden, og fikk nå beskjed om å bevege meg minst mulig og at jeg får sendt opp en elektrisk rullestol til bruk når jeg skal langt ute. (har ikke bil så jeg har hittil gått)..

Jeg føler dette er flaut! Selv om jeg aldri har enkt over andre mennesker som durer rundt i stol ute, så er det noe i det å sette seg i en selv... Har ikke lyst i det hele tatt å sitte i noen rullestol utendørs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg rullestol iblant. Lurte faktisk på om jeg skulle spørre om det når jeg var på museum sist.

Men du vil nok få oppleve hvordan det er å være handikap av og til.

Har lest en artikkel om en handikap som var gravid, og hun ble vel ikke spart for stygge kommentarer sa hun.

Skrevet

Skønner hva du mener men BRUK den. Tenk på at kroppen din skal du ha mange år til, ikke verdt og ødelegge seg bare på grunn av stolthet.

Skrevet

Jeg er også plaget med bekkenløsning, og til tider må jeg bryke krykker, selv innendørs. Og hvis jeg skal lenger enn til butikken som ligger rett rundt hjørnet, bør jeg helst sende "gubben"... Noen dager er bedre enn andre, best er det å lytte til hva kroppen orker. Er så absolutt ikke flau over å "måtte" be om rullestol når vi er på f.eks IKEA, eller andre store kløpesenter. Eneste ulempen er at vi har ei lita jente på straks 11 mnd, så det hender vi får noen blikk der jeg sittrer i rullestolen med vogna foran meg, og min kjære som dytter rullestolen. Er et lite problem på IKEA da, hvor vi må ha "handlevogn" i tillegg. Men da tar vi gjerne med en (eller begge) av de eldste (på hhv 10 og 9 år) til å Hjelpe oss. De synes det er stas å trille rundt på mamma og/eller lillesøster...

Skrevet

bruk den!

Elektrisk rullestol er faktisk litt gøy!

Det er bra for kroppen din, og hvis vi kjemper mot våre egne fordommer, gjør det hverdagen mye enklere for de som er nødt til å bruke slike hjelpemidler bestandig!

Jeg har jobbet mye med rullestoler, og det hender jeg låner noen av de som går raskest, det er både interessant og moro. plutselig oppdager du nye sider ved lokalmiljøet ditt, feks. Dessuten får du med deg handleposer og kan være mobil og selvhjulpen. kjempedeilig!

Skrevet

Jeg har tidligere også hatt veldig vond bekkenløsning. Jeg følte også slik før jeg tok stolen i bruk. Men jeg endra mening etter første tur ute. Det var så gøy å få komme litt ut av senga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...