Gå til innhold

Novembermammaer:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere alle? Er grøten blitt en fast rutine nå? Hva med sovingen -?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Hva har egentlig skjedd med klubbsidene - noen som vet?

Lillegutt her begynner å få greie rutiner på ting nå. Han får grøt to ganger om dagen, ca kl 10 og kl 18. Han sover tre ganger om dagen, en time ca kl 8-9, tre timer ca kl 11-14, og en time ca kl 16-17. Så er det natta fra ca 20-07, med én amming kl 04.

Skrevet

Hei:) Her går det greit, vi er ikke begynt med grøt enda. her er det pupp som gjelder... På dagen er det veldig forskjellig hvor mye han sover.. Han legger seg i 19 tiden og våkner for amming i 3-4 tiden og sover da til ca 6. Da er det bare å komme seg i dusjen:o)

Nå er han syk da, er ikke mye gøy det da......

Skrevet

Heisann :0)

Marius spiser grøt på kvelden ,men ikke mye for han er ikke så veldig begeistra for den grøten,gav han litt i dag tidlig ,men det nekta han å spise.han liker ikke mme så godt så det er pupp han vil ha...Ikke så lett siden jeg ikke har nok til han.

Han sov godt i 14 dager ,men nå er det rotetid mellom 2 og 7.30 igjen.Han sover lite på dagen så vi er i en vanskelig periode akkurat nå.utslitte foreldre.

men vi tar en dag om ganger og håper på bedring snarest..:0)

Skrevet

Hei :)

Nathalie får både mme og mm. Har ikke begynt med grøt enda, men tror det snart er på tide. Hun har begynt å rote med søvnen på natta, tror det er tenner på gang, men kan jo hende hun har behov for mer mat. : )

Skrevet

Hei!

Vi har ikke begynt med grøt enda vi. Hadde tenkt å "holde "oss til 6 mnd. Smurfen sover fra 19/19.30 og til mellom seks og sju morgenen etter. Det har han gjort over to mnd nå. Han har enda ikke vært syk, det er vi glade for!

Skrevet

her går det fint, lillefis spiser grøt ja. han elsker det.

klubbsiden er nede jeg har klaget på ris og ros men må nok flere til der. de sliter vist med alle klubbsidene om dagen man må klage for å få dem tilbake. mange som har laget egne klubbsider andre steder har jeg sett.

Skrevet

Heisan :-)

Her er det bare mm fortsatt. Har samme "soverutine" som vi har hatt mesteparten av tiden. Dvs ikke så mye rutine :o) På dagen tar hun 2-4t med søvn fordelt på mange smålurer på dagen. En og annen sjeløden gang kan hun skumpe til å sove hele 2 t i strekk. På natten våkner hun for ett måltid.

(tror klubbsidene er nedlagt.de har hatt en opprenskning her inne)

Skrevet

Her har vi heller ikke begynt med grøt enda. Vi tenkte å begynne med smaksprøver etter fylte 5mnd. Han sover vanligvis fra ca 20 til ca 07 med en eller to amminger i løpet av natten. Rutinene begynner å feste seg, men han fraviker dem ved eget forgodtbefinnende :-)

Skrevet

Vi har startet med smaksprøver på maisgrøt, har lagt det til kvelden, og Ina elsker det. Sitter bare og gaper og vil ha mer.

Er litt usikker på hvordan man skal øke porsonene, noen som vet det?

Vi hadde fått kjempefine leggerutiner, men nå er vi helt ute å kjører.

Hun kan sovne fint, men våkner etter 30 min og hylskriker, må rett og slett puppe henne i søvn igjen.

hun klynker i søvne og våkner av at hun selv gråter, er nesten utrøstelig.

Eneste som hjelper er å ta henne opp i sengen til oss.

Lurer på om det kan være tenner.

Men er jo ikke sikker.

Skrevet

Mayken og Ina:)

Akkurat sånn har vi hatt det med Selma de siste ukene også! HAr tenkt på tenner, jeg og.....Ellers skal hun til ØNH - spesielist til torsdag, for jeg har lurt på om det kan være væske i mellomøret......for hun blir roligere av å ligge med hodet på en pute.....

HS sa at jeg kunne begynne med rundt 5 ts grøt - øke gradvis og i løpet av ca 14 dager være oppe i full posjon.

Skrevet

Her spiser jenta middag i 11-12 tida, og grøt i 18-1830 tida.

Hun sover 1/2- 1 time fra ca kl. 09, og ca 3 timer fra 12-1230 tida.

Natta varierer en del. Hun sov veldig godt en stund her, så begynte hun å rote litt, og kan nå våkne og gråte. Jeg vet hun ikke er sulten hvis hun våkner veldig tidlig, men må ofte trøstes med litt pupp, og da sover hun videre. Våkner som regel 1-2 ganger for pupp om natta.

Skrevet

Hei alle sammen.

Savnet klubbsiden ja!!!! Håper den kommer tilbake snart.

Ellers så har ikke vi begynt med grøt enda. Lillegutt er jo bare 4 mnd enda noen uker, så drøyer iallfall til han blir 5 mnd før vi kanskje starter med litt smaksprøver. -Så her går det bare i pupp.

Har ganske greie rutiner på sovingen, men det varierer litt hvor lenge han sover på dagtid. Har som regel 3 dupper der en av de er på 2-3 timer, enten første eller andre dupp. Natt er fra 19 til 07-08. Han er veldig grei å legge, men det variere litt hvor bra natta er. Spiser som regel 2 ganger, men har vært noen netter den siste tiden der han har vært veldig urolig og endel våken......-kjedelig. Var hjemme hos foreldrene mine i påska og da sov han veldig godt....19-01, fikk mat og sov videre til 06, mat igjen og sov til 08.

Skrevet

Mamma73 - og lille Selma:

Takk for det.

Har vært så usikker på det med grøten, hadde tenkt å vente til hun ble 6mnd, men hun virker så klar for litt mer mat, selv om jeg har nok melk.

Hun blir jo ikke 5 mnd før 14, men vi har ikke gitt mer en max 3 skjeer med grøt. (grøtpulver altså) Hun har ikke hatt noe vondt i magen og vi har nå holdt på snart en uke, så det er vel på tide å øke litt mer.

Ellers så virker det som om dere alle har barn som er flinke å sove på dagen.

Ina sover ca 3x30 min kanskje 4 i løpet av dagen, så sant vi ikke er ute og triller, da kan hun sove nesten 1 time.

Skulle gjerne sett at hun hadde en dupp på noen timer i løpet av dagen, men,men...

Skrevet

Hei hei!

Håper siden vår kommer tilbake snart..

Vi har begynt med grøt nå, startet et par dager før han blei 5 mnd.. Han elsker det!! Får det bare på kvelden da. Nettene har blitt litt bedre av det. Våkner fremdeles ofte, men det holder å gi han sutten. De siste to nettene har han bare spist en gang, deilig.. Han har visst også begynt å få banan også, har vært på påske tur med familien til pappaen, og da fikk han smake på litt av hvert! Greit med banan da, det skal jeg fortsette med.. Men de andre tingene likte jeg ikke, men men..

Skrevet

Hei hei..:o)

Her har vi begynt med mais grøt, men han liker det veldig dårlig, så jeg får ikke så mye i han om kvelden.. Så i dag har jeg kjøpt havre grøt, håper han liker den bedre.. Han våkner fortsatt 2- 3 ganger for natten, så håper på snart å få i han nok grøt om kvelden, slik at han kan sove lengre..

Håper klubbsiden vår snart kommer opp igjen!!

Skrevet

Her har vi også begynt med grøt.Vi har havregrøt med ris og hvete.Han likte det ikke til å begynne med,men nå går det greit.Lar ham sitte i vippestolen og da smiler og gaper han som bare det.

Han sov rundt,men har begynte å våkne to ganger om nettene,så nå våkner han bare en gang.Håper at han snart sover natten igjenom igjen.

Han legger seg rundt 19-19.30 tiden.

Skrevet

Her går det også fint! Men føler plutselig at jeg ikke har noen baby lenger. Har utviklet seg utrolig de siste ukene og vokst mye. Hun la litt lite på seg frem mot 4mnd, men så begynte hun plutselig å legge på seg over 300gr i uken. Hoppet nesten over str 62. Ellers babler hun i vei på språket sitt, ruller rundt på gulvet og leker masse. Vil helst opp og være med oss andre hele tiden. Føler virkelig at det er et lite menneske med egen persolighet og vilje =)

Begynte med maisgrøt da hun var nøyaktig 4mnd, pga hyppig amming om nettene. Er fremdeles ikke helt oppe i full porsjon, men hun elsker det og sover mye bedre om nettene. Legger seg mellom 20.00 og 20.30 og våkner ca 4 for mat. Sover videre til ca 7.30. Da får hun stell og så leker hun litt, før hun tar en liten lur ca 9.00. Pleier å gå ut ca 9.45. Hun er da stort sett våken til 11.30 og tar da vanligvis en økt på 3timer. Etterpå pleier vi å leke og kose (ligger en del på gulvet sammen med storebror) frem til ca 16, før hun trenger en times lur. Dupper ofte av i 18.tiden igjen, men våkner etter ca 30min. Ca Kl 19.45 er det grøt og kveldsstell rett etterpå.

Skrevet

Glemte jo helt å si at to dager etter at han ble 4 mnd fikk han 2 tenner :0)

Tror det er flere tenner på gang for han har søvn vegring ,samme som sist.

Skrevet

her går det flott.. grøten er ikke blitt rutine her nei, har faktisk ikke begynt med den ennå - har kun smakt litt på grønnsakspure, og sånn fruktmos, ellers er det puppen som gjelder =)

Sovingen sleit vi med en god stund, spes på natt - men nå er vi inne i en fast rytme der hun sovner mellom 18.30 og 20.00, og sover til 08.00 ca (med 2 -3 amminger på natt)

Skrevet

birk spiser grøt om formiddagen og om kvelden. ellers er det pupp som gjelder. har hatt noen skikkelige spisenetter den siste uka, så enten er det tenner på gang eller så har han bare blitt avhengig av puppen for å få sovne. Vi skal prøv eå begynne med nattavvenning inatt (eller hvertfall holde ut til ca 5 før mat).

noen andre som har prøvd nattavvenning og som har gode tips?

Skrevet

Her er det mm , men han får smake grøt om kvelden( gjorde det i håp om at han ville sovne til normal tid på kvelden, men det funket ikke) , men han spiser bare noen skjeer.

På formiddagen får han frukt pure, pære og svisker , tenkte å lage eple og mango slik at han kan få en annen smak.

Og han får banan innimellom.

Men han spiser seg mett på mm, han blir skikkelig fornærmet hvis han får grøt før pupp, det er rett og slett uhørt visst :o)

Når det gjelder søvn har han to øter med en halv time -time på formiddag, lengre ute i vogn når vi er på tur.

På kvelden er det et sant mareritt, han sovner ikke før 24-01 på natta, da har han ikke sovet siden 16-17 tiden på ettermiddag.

Han er så trøtt og overtrøtt men får han ikke til å sove, har prøvd alt føler jeg.

Så hvis noen har noen tips hadde det vært glimrende:)

Ellers så koser vi oss, han vokser og gjør nye ting , "snakker" masse .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...