Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Skal til jordmor om 3 timer,tok urinprøve i morgen tidlig,kan den stå i kjøleskapet i 3 timer?
Bebbies i magen Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Må den stå i kjøleskapet da? Jeg har bare lagt den rett i veska jeg så jeg ikke har glemt den. Og det har da gått bra det.
Diva Muffin Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Jeg har konsekvent tatt siste time hos jordmor kl 2, og har fått beskjed om å legge den i kjøleskap Ingenting som blir ødelagt, hun får målt det hun skal.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Kjempe greier,setter den i kjøleskapet.Har hørt at man skulle det ett eller annet sted..
Gjest Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Dersom urinprøven blir stående lenge i romtemp eller varmere, kan det forekomme at det blir oppvekst av bakterier i urinen. Dette kan gi utslag på leukocytter (hvite blodceller). Så anbefaler å sette den i kjøleskapet dersom det er noen timer til du har time.
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Dersom det går en stund fra urinprøven er tatt, til du skal til kontroll, er det faktisk litt viktig at den blir satt kjølig. Dette er for at evt. bakterier ikke skal formere seg så fort. Det gjør de nemmelig dersom prøven står i romtemperatur, og prøvesvaret kan bli feil. Setter alltid urinprøven i kjøleskapet med en gang, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå