Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er igang med å vaske alt av klær og andre ting, men lurer på om det er noe man ikke trenger å vaske..

Vasker selvfølgelig klær, kluter, sengetøy osv...

Hadde også tenkt å vaske de avtagbare delene på vogna ettersom den har vært brukt litt av et vennepar av oss...

Men, vakser dere dynene og overmadrassen også..? Alt er nytt og ligger innpakket fra butikken..

Er det noen farlige stoffer i disse som burde vaskes ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasket nesten ALT sist gang, ja. Men ikke madrassen, verken i seng eller vogn, bare luftet det i god tid før. Men jeg vasket dyner og puter og sengetøy, kluter og klær, ja. Vet ikke om alt er nødvendig, har ikke tenkt så langt denne gang enda (er i uke 33 bare). Man blir nok litt mer avslappet som 2. gangs, men lille baby skal arve en del etter storesøster (klær og dyner/sengetøy), så kommer nok til å vaske det da, siden det har vært brukt.

Skrevet

Jeg har vaska overmadrass og sprinkelbeskytter, men ikke madrass og innmat i vogna. Slike ting er jo innsatt med kjemikalier såvidt jeg har forstått, hvis de er nye, så jeg føler meg tryggest når jeg vet at jeg har gjort så godt jeg kan for å beskytte babyen min mot ekle greier. Hvis jeg ikke føder med det første, kommer jeg sikkert til å vaske innmaten i vogna og. Noe må man jo dessuten ha å holde på med...

Skrevet

Jeg har vasket overmadrass (den var ny) til senga.

Madrass og trekk til vogna vasket jeg i sommer, tar ikke det igjen nå.

Ellers har jeg akkurat vasket klær, kluter, gulpekluter, sengetøy og vogndyne (etter storebror) og sengdyne (ny).

Puta (ny) skal jeg også vaske og har da bare igjen å vaske klær i str 56 og sengetøy som svigermor har kjøpt (ikke fått enda)

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har vaske ny dyne og overmadrass. Alt av sengetøy, laken, trekk til madrassen osv er vasket.

I vogna så ligger jo ungen pakka inn i klær, pose osv, og ser ikke hensikten med å vaske alt mulig på vogna heller.

Skrevet

jeg vasker alt unntatt madrassen til senga, vogga og vogna. i vogna og vogga, går det å ta av madrasstrekket, så det vasker jeg.

Skrevet

har vasket alt her utenom madrassen til senga,vogna og vuggen her oxo.

Skrevet

Har vasket madrasstrekket til madrassen som skal være i sprinkelsenga.

Dyner ser jeg ikke vitsen med å vaske,de er helt nye og babyen kommer jo ikke i kontakt med dem alikevel,har jo trekk på.

Ellers blir klær osv vasket her,men ikke madrassen i vogna..

Pute syns jeg ikke er nødvendig på lenge,så det har jeg ikke kjøpt enda.

Skrevet

Jo, alt bør vaskes. Selv dyner som er nye fra butikken, det er nettopp det, de kommer rett fra fabrikk og kan inneholde kjemikalier derfra. Sengeutstyr er vel noe av det viktigste å vaske før bruk, i tillegg til klær.Vogntrekk osv er mindre viktig vil jeg si..

Skrevet

Jeg vasker alt. Alle tingene ble brkt til førstemann med unntak av noen få klesplagg. Endel av tingene har ligget lagret i en kjeller i neste to år så jeg vasker dem mest for å erstatte kjeller lukta med lukta av nyvaskede klær. Selv om jeg får klær som er vasket fra før så vasker jeg dem selv for å få "min" lukt på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...