Gå til innhold

Hvor lenge er det vits i å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen er 10 mnd, og får litt hver morgen. Vet ikke hvor mye det er igjen i puppen nå heller. Tviler på at det er mye. Han biter i puppen (fått 4 tenner) og drar, Altså lite behagelig. Eneste positve er at jeg kjøper meg 10 minutter i senga om morgenen. Får ikke trøstet han med den, og han vil ikke ha noe ellers på dagen, men han er ivrig om morgenen når han vet han skal få. Hvor lenge er det vits i dette? Hvor stor positiv effekt har det? Og hvor lenge skal jeg gidde??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den lille supen han får hver morgen er det masse antistoffer. Babyen får like mye antistoffer i den porsjonen som om du hadde ammet 10 ganger pr dag! (eller mer )

Dette forebygger sykdommer ;-)

Les ellers på ammehjelpen under forskning så finner du masse positvt om amming ;_)

Hvor lenge du gidder bestemmer du selv - men det kan være lønnsomt å holde på amminga ;-)

Skrevet

Jeg stoppet da gutten var 6 mnd..

Skrevet

Det er jo utrolig flott at barna får i seg antistoffer gjennom amming, men jeg lurer på om dette er bevist gjennom forskning. Finnes det noen artikler der man kan lese om dette???

Skrevet

Så lenge det ikke er til belastning, ville jeg ha fortsatt å amme. Barn som ammes gjennom det første året i barnehage, er mindre syke og har kortere sykdomsperioder enn de som av forskjellige grunner ikke får noe morsmelk lengre. Dette er ikke for å strø salt i såra på de som ikke ammer, men svar til hun som spør;)

Biter gutten, så prøv å motstå fristelsen til å dra han vekk fra puppen. Klem han heller inn mot deg; da vil han automatisk slippe taket. Orker du, så er det godt om han får en skvett mm så lenge han ønsker det. WHO anbefaler 24 mnd amming. Når du får motvilje bør du slutte, for barna merker dette oxo.

Skrevet

Må bare legge til at man før trodde amming hindret allergier. Nå vet man at amming bare utsetter allergier. Står om dette på bim (uke 23).

Skrevet

Er det ikke flott at allergier som vil komme, kommer senere, da??

Skrevet

amming forebygger og utsetter mange sykdommer. Å forebygge vil ikke si å hindre, men å minske risikoen....

Og det må da være flott å kunne utsette evt allergier anonym? tenk så fint det er for noen å kankje evt fullamme fram til ett år for å forebygge/utsette allergiene slik at de som babyer slipper ha allergi??

Skrevet

Ja det er flott. Ville bare oppklare en myte, for det er mange som blir overrasket når allergien kommer likevel.

Skrevet

jepp - det er bra! Noen tror jo at de blir immune mot vanlige sykdommer som forkjølelse og oppkast/diare influensa... men det er kun forebyggende ;-)

(sorry - ikke meningen å være krass i svaret altså - er bare så innmari på hugget av og til hehe - og endel anonyme har det med å slenge litt med leppa..... sorry igjen - håper du ikke er sint på meg ..:-) )

Skrevet

Langt i fra, jeg er ikke sint på deg : ) Men det er en grunn til at jeg holder meg anonym i slike debatter; nettopp fordi man risikerer å få krasse kommentarer på helt saklige innspill. Det er lett å få et "antiamme-stempel" på seg, slik at nicket blir stigmatisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...