Gå til innhold

Dette med salt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er det greit å gi middag som inneholder en del salt av og til?

Som regel får han usaltet mat da. Eneste jeg kan komme på som er salt i er brødskivene og pålegget, men det er jo bare en tredjedels skive daglig uansett.

Finnes det en maksgrense på dagsbehovet på salt, eller kan man summere opp gjennom en hel uke f.eks?

Hehe, jeg høres sikkert komplett idiot ut, men siden vi skal ha fiskekaker til middag med brun saus (som jeg innbiller meg at det er en del salt i) så kunne jeg tenkt meg at han fikk smake han også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan ta det litt mer med ro etter at de er et år. Fiskekaker i brun saus er ikke farlig. Men salt torsk, tørrfisk, chips osv. kan du vente litt til med.

Skrevet

Alt med måte! Det er jo feks salt i småfolk sine middagsglass (de bruker vanlig TINE meierismør i maten). Som helsesøstra mi sier: salt i matlaging er greit, salt som krydder er ikke greit!

Vet ikke om du ble noe klokere av dette, jeg??

Skrevet

Eg er ikkje så veldig nøye på dette no som småen har blitt "stor". Han har stort sett ete det same som oss til lunsj/middag sidan han fylte eitt år. Når eg lagar middag sjølv, saltar eg berre maten litt når eg lagar den, og så får folk krydre etter behov når vi skal ete.

Har vi litt salte ting til middag (f.eks. brun saus eller fiskebollar) får småen ete det han vil ha.

Men eg saltar ikkje maten hans viss eg kan unngå det, og han får ikkje typiske salte matvarer som f.eks. chips.

Skrevet

Nei... jeg tenkte bare siden fiskekaker i brun saus ikke er noe jeg lager hjemmelaget.... (jeg får bare ikke den brune sausen så god...). Og orker ikke å stå og lage fiskekakene fra bunnen av heller.

Når jeg lager hjemmelaget vansligvis, bruker jeg lite salt fordi jeg ikke tåler så bra salt selv. Krydrer heller med urter og pepper...

Skrevet

For meg høyres det ut som om det gjer dette aldeles riktig :o)

Og det ER (omtrent) klin umulig å få brun saus til å bli like god som Toro sin ;o)

Skrevet

Hehe, ja, de må ha en slags hemmelig ingrediens....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...