Mams til Ronja har fått Aurora Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Det har seg slik at gubben skal reise ut på jobb igjen i morra (jobber turnus 2uker jobb, 3 uker hjemme). Jeg har termin 4 dager etter han egentlig skal komme hjem, 19 dager til termin i dag. Vi har ei jente på 3,5 år fra før sammen, som jeg alene med da han er borte. Bekymrer meg for at ting skal skje mens han er på jobb, men har alliert meg med ei venninne som blir med på sykehuset og mora mi som skal passe frøkna våres. Gubben sa han skulle reise i morra, men sykmelde seg etter ei ukes tid, problemet er at vi ikke vet helt hva han skal si til legen?? Jeg har jo vært en del plaget med bekkensmerter da... Skal han begrunne det med det, eller bør han si det som det er, at jeg er bekymret for å føde uten at han får vært med? Jobben er avsides, så hvis ting skjer, så er sannsynligheten for at transport klaffer veldig liten. Han må først ta buss 1 time fra anlegget han jobber på, så fly fra en liten flyplass på vestlandet, og så 2 timer tog fra Oslo for å komme hjem. Og det går jo ikke akkurat buss og fly HVER time der oppe heller... Noen som vet hvor "snille" legene er ang sykmld og høygravid "kjerring"?
Gjest Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 uff ja det skal ikke være enkelt, men lurer på om han ikke har krav på sykemelding pga av du som er hjemme med den lille har bekkenløsning. Er ikke helt sikker.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 det er veldig forskjellig fra lege til lege. vi fikk beskjed om at han ikke kunne få sykemelding fra en lege og ringte et annet legekontor og det var ikke noe problem. han kan jo bare si at han ikke klarer å konsentrere seg på jobben når han bare tenker på dere hjemme hele tiden, at han er bekymret og er fryktelig sliten for det tar på å vite at du har så vondt når han er så langt unna og ikke kan hjelpe deg. prøv en kvinnelig lege. det hjelper også. håper det går i orden. lykke til =)
2småkrapyl Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Har han ikke krav på omsorgsperminsjon hvis du er for syk til å ta deg av barnet deres? Såkalte OMS-dager. I staten har man i alle fall 10 dager hver i året. Bekkenløsning er i alle fall god grunn til at han må bidra hjemme... Kanskje han kan bruke dette i steden for sykemelding?
2småkrapyl Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 omsorgs-permisjon (litt tidllig for rettskriving)
Gjest Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Du oppfordrer oss til å komme med forslag på trygdejuks.... Enten må han være ærlig å be om sykmelding ift. redsel for ikke å få vært med på fødsel, eller ift dine bekkenplager. Eller så kan han vel ta ut avspasering eller ferie? Skjønner jo redselen din for at han kanskje ikke rekker hjem i tide. Ville følt på det selv jeg, men å "snylte" til seg en sykmelding er vel litt drøyt vel? Må da finnes andre løsninger..... Håper det løser seg uten snusk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå