Gjest Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 har avent manuell brystpumpe, og prøver å samle opp melk til to ting jeg skal på fremover. men jeg får d ikke til!!! han spiser hver 2. og 3. time hele døgnet, og han spiser masse! nå spiste han kun av den ene, så jeg pumpet av den andre... og det kommer bare bittelitt i bunnen av flaska, og jeg har sittet i nesten en time!! er så drittlei ( tenkte jeg pumpa for svakt, så tok jeg litt mer i, og det var dritvondt!! ( nå ga jeg beskjed til de jeg er bedt til i konfirmasjon, at enten må jeg ta han med, eller så har ikke jeg mulighet til å komme (han var ikke invitert). han er 3 mnd'er, og den andre tingen jeg pumpet for var for en fest med venninnene mine, men ser ikke ut som jeg kommer meg ut på en stund! måtte bare klage litt, vet alt det der med varm dusj, massasje, sette seg godt til rette, ikke stresse, drikke rikelig osv osv.... ingenting funker her :o/ men babyen får det til, så enten er d meg, eller så er d pumpa. er så lei nå!!! måtte ha en utblåsning her så d ikke skulle gå utover sambo, hehe, får se om d holdt for meg.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Helt enig med deg! Det tar evig tid.. Blir så sliten i armene jeg, at samboer må ty til kreftene sine! He he.. MEN, jeg har hørt det finnes en nesespray(?) som skal stimulere utdr.refleksen sånn at melka strømmer mye lettere ut. Har ike prøvd den selv ennå... Husker ik navnet på den heller. Spør på apoteket?
Lilje74 Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Jeg er nødt til å se på jenta mi for å få det til... Synes også at det hjelper å tenke varme tanker om hvor bra det er at hun får masse melk... Men slike triks har du vel forsøkt... Synes det er kjipt jeg også. Unngår å pumpe hvis jeg ikke må. Tar henne heller med meg...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 hmm...kjenner meg godt igjen! Akurat det du beskriver var hovedgrunnen til at jeg sluttet å amme og begynte med MME erstatning!! Det er det beste jeg noen gang har gjort, babyen ble kjempe fornøyd, sov leeenge og jeg kunne overlate babyen til pappaen og stikke ut med venner en tur hvis jeg ville!! Jeg tror du er ganske deppa pga dette...hørres slik ut, det er IKKE bra når det blir slik!! Lenge leve MME!!!!!!!!!
Allean, Fia og lillebror Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Jeg fant ut at hvis man klarer å tenke på noe helt annet så kan utdrivnings effekten komme i gang fortere. Har sittet lang tid med pumpa og pumpet og pumpet, til en gang det plutselig var noe interesant på tven satt og glemte helt bort at jeg satt og pumpet (har elektrisk pumpe) og plutselig sprutet melken. Ellers så kan det hjelpe å rulle den brystvorten man ikke pumper, hi hi. Lykke til. Det kan jo prøve om hun tar flaske med mme også da, så slipper du å pumpe.
Bellen^2 Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Du kan jo få leid elektrisk pumpe for noen dager hvis du vil prøve det?Har hørt at noen helsestasjoner og babybutikker (f.eks. BabyShop) har elektriske pumper til utleie.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Ja, jeg har vurdert å gi han morsmelkserstatning de få gangene det er noe spesielt jeg skal, men prøver så godt jeg kan med pumpa først - uten bra resultat. Amminga går kjempefint, det er pumpinga som er helt umulig for meg, og av og til får jeg smerter av det i brystet. Noe som har gjort at jeg er kjemperedd for å trykke for hardt, så ALDRI om jeg hadde turt at sambo skulle pumpa for meg (han har tilbudt meg sin hjelp, hehe). Smertene kjennes ut som nåler som stråler ut fra puppen og ut i brystvorta ( Har fått gitt han flaske med det jeg har klart å samle opp (3 små flasker fra fødsel til nå), og den tar han fint. Men tenk om han ikke vil ha min melk etter å ha fått mme da? :o/ Er det mulig? Kan jo legge ut et spm om d oxo egentlig.
ks23 med William og Lucas Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 ååå gud trudde det bare var meg jeg som hadde dette problemet!! Jeg ammer ikke mine da pga lite melk og at jeg ikke skal sitte hele dagen med puppen ute så mine får mme og pupp. Syns dette funker greit vi så vi slipper og sitte hele dagen og mate. Jeg føler oxo det som du skriver..Sitter kjempe lenge på hver pupp uten at det nesten ikke kommer noen ting.Maks 50 ml nå i det siste...Men sitter du hver tredje time da? Gjorde det til og begynne med jeg men orket ikke det etterhvert.. Så nå pumper jeg meg bare litt nå og da. Men ser jo også at når jeg legger til så kommer det masse melk akkurat som om at pumpa klemmer ett eller annet siden det ikke kommer så mye........ Merklig det der... Vi får krysse fingrene våres og håpe på bedre produksjon, for jeg vil jo at de skal få noe av min melk
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 MME smaker jo grusomt! Skal mye til før han velger mme over mm!
Angelas_Baby Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 Prøv å pump deg om morningen istedet for kvelden, da har du mer melk enn på kvelden. Jeg bruker sånn nesespray når jeg har pumpet meg, da kommer melken med en gang, men det er viktig å ikke stresse! Du burde prøve å gi babyen din mme før du drar ut, tilfelle han NEKTER å spise mme!!! (og ikke ha malt i mme'en for da blir melken søtere, og da vil han kanskje heller ha det fremover?!!!?) Gutten min spiser mme en sjelden gang, og er fortsatt like glad i puppen! Tror ikke det skal være noe problem så lenge det bare er for en dag! ..Har bare hørt om de som gir mme en uke eller mer, DA vil ikke alle babyer ha pupp igjen!
fiona71*2pp Skrevet 9. april 2007 #13 Skrevet 9. april 2007 Slet med akkurat det samme lenge. Ga opp til slutt, og gikk ned på helsestasjonen å leide meg en EL pumpe. Den er gammel som ett uvær, men funker absolutt bedre. I tillegg dro jeg til legen og fikk nesesprayen Syntocinon. Som jeg fikk anbefalt av ammehjelperne. Så nå går det litt bedre. Får vel pumpet ut ca 50-60 ml pr kveld. Pumper kun om kvelden siden snuppa sovner tidlig og ikke ammer igjen før kl 0500. Hun drikker også mme. ingen problem. Hun tar flaske og mme hvis hun får det servert, og ser enda mer fornøyd ut når hun da får pupp senere. Vi har bevisst ønsket at hun skulle ta både mm og mme i tilfelle jeg skulle være borte, eller ha lyst å gjøre noe. Å det ser ikke ut som noe problem. Nå har jeg litt pumpet opp.. Men allikevel testet vi i ettermiddag både om hun tok flaske fortsatt og drakk mme. Alt gikk flott. Leste en tråd i går om at enkelte barn kunne ta flaske tidlig, og hvis man da lot det være over lang tid, kunne de nekte senere.. Ble litt engstelig da, men det va ikke tilfelle her ennå iallefall. Men at du har smerter i brystet.. ?! Hadde litt ømme brystvorter i starten jeg og, men ikke sånn strålingvondt... Her på HS koster det iallefall 10 kr dagen å leie pumpe,så det kan jo være verdt ett forsøk.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #14 Skrevet 9. april 2007 Må ringe legen og få resept. Den er helt genial! Når jeg pumper uten får jeg bare ut 20-40 ml, men med spray 180-250 ml
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #15 Skrevet 9. april 2007 Til HI! Det var jeg som skrev innlegget om at jeg begynte med MME... Jeg kombinerte MM og MME før jeg sluttet om amme helt...gikk kjempe fint, jenta mi tok både pupp og flaske hun! Det var spesielt gunstig i de ukene jeg trappet ned ammingen, måtte jo det hvis ikke hadde jeg fått spreng...
IgglePiggle Skrevet 9. april 2007 #16 Skrevet 9. april 2007 Hei HI!!! Jeg synes der er et latterlig stort ammepress i Norge. Vil nesten si at det grenser til det hysteriske.. Jeg er og for amming absolutt og mener at det er det beste for barnet men kan man ikke saa kan man ikke og hva er det som er saa gale med aa gi barnet en flaske med mme av og til? Jeg bor selv i London og her er det ikke vanlig aa amme i all offentlighet. Jeg har gjort det selv et par ganger, men synes det er ubehagelig naar folk stirrer og jeg har ogsaa opplevd at folk som sitter ved siden av meg (feks paa cafe) har flyttet seg paa en demonstrativ maate.. Saa derfor naar jeg skal ut med gutten min og jeg vet at jeg skal vaere lenge ute saa tar jeg med flaske med mme. Kan jo ikke bare sitte hjemme heller og ikke gaa ut for jeg ikke har nok morsmelk i frysern. Ogsaa naar mannen min passer gutten min og jeg er ute alene saa gir han mme. Jeg fullammer gutten, men ser ikke noe gale med at han faar et maaltid med mme en eller to ganger i uken. Det synes jeg du og skal gjore i stedet for aa stresse deg i hjel med pumping.. jeg har alltid mme i huset saa jeg kan gjore noe spontant i stedet for aa planlegge dager i forveien. De tar jo ikke skade av aa gaa glipp av et eller to maaltid med morsmelk.. Prov mme du og kos deg i evt besok du skal i uten aa ha daarlig samvittighet. Gutten kommer til aa bli like sunn og frisk som alle andre likevel..
Gjest Skrevet 9. april 2007 #17 Skrevet 9. april 2007 tusen takk for svar og støtte alle sammen. jeg skal prøve å gi han mme en av de nærmeste dagene for å se om han tar det. slik at jeg kan ta meg en tur ut snart, har gått hjemme i 3 mnd'er, og kjenner at nå er det på tide å få en kveld "fri". dette hjalp så på humøret mitt, selv om jeg sitter her med en vond pupp, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå