krizzi Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jeg har hørt at man ikke skal sove på ryggen, stemmer det?? Sover på ryggen halve natta, bør jeg slutte med det?
Mamma`N Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 hakke jeg hørt om..jeg sover nesten på ryggen hele tiden jeg....hmmm
engajente Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Er noe med at babyen kan legge seg på en pulsåre(blodåre) som hindrer blodstrømmning til beina. Ha en pute i korsryggen så du får en liten vipp.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Grunnen til at noen ikke kan sove på ryggen, er at vena cava (den store blodåren som fører blodet tilbake til hjertet) kan komme i klem (pga den voksende livmoren). Dersom dette er et problem merker du det godt og blir svimmel og uvel. Jeg har ikke kunnet sove på ryggen siden uke 10 og gleder meg som en unge til å kunne sove skikkelig... Jeg kan ligge på ryggen i bare noen mintter før jeg føler meg uvel. Så bare ligg på ryggen så lenge det føles ok.
Søtnosmamma Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Har hørt at man kan bli svimmel av å ligge på ryggen. Jeg har aldri sovet på ryggen før jeg ble gravid, men nå våkner jeg hver natt med nesa mot taket og smårar i kroppen. Jordmora mente man følte seg uggen lenge før det var farlig for mor og barn.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Jeg greier ikke å ligge på ryggen, fordi jeg føler jeg ikke får puste. Føler lungene kollapser jeg. Men merker også det er stor forskjell på hvordan ungen ligger. Men så greier jeg det heller ikke pga bekkenet da..
Aprilbebis i magen <3 Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Så lenge du syntes det er behagelig selv å ligge på ryggen er det ikke noe problem, Jeg er 31 uker på vei å ligger på ryggen å sover hele natta. Av og til legger jeg dyna litt under på den ene siden slik at jeg vipper litt over på siden,. Men ellers ikke farlig hvertfall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå