hewlett Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 jeg har fått meg kjærester, han sover her nesten hver natt.... men han bor her jo ikke.. har ikke flytta inn eller noe... burde jeg da si fra med støtten som alenemor? føler jo fortsatt at jeg er alene om ungen da selv om han er hjelpsom og sånn.... det er ikke barnefar som er kjærsten.... hvor mange netter pr mnd kan en kjæreste overnatte uten at man mister retten på alenestønader??
lille oss Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 jeg vet ikke om nav har regler på hvor ofte en kjærest kan overnatte før det kalles å bo sammen, men jeg vet at man kan bo sammen i 12 mndr før du mister stønadene,så lenge det ikke er barnefaren...
Ane** Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Du mister først støtte når dere er samboere og har vært det i 12 måneder.
winneboo Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Så lenge han ikke deler boutgiftene med deg å har folkeadressert seg til din adresse så bor han jo i grunn ikke hos deg. Hadde ikke sagt fra meg støtten som alenemor helt enda da nei, men uansett så beholder du jo det i 12 mnd etter at dere har flytta sammen. Hva med å spørre om han vil flytte inn da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå