Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått meg kjærester, han sover her nesten hver natt.... men han bor her jo ikke.. har ikke flytta inn eller noe... burde jeg da si fra med støtten som alenemor? føler jo fortsatt at jeg er alene om ungen da selv om han er hjelpsom og sånn.... det er ikke barnefar som er kjærsten.... hvor mange netter pr mnd kan en kjæreste overnatte uten at man mister retten på alenestønader??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke om nav har regler på hvor ofte en kjærest kan overnatte før det kalles å bo sammen, men jeg vet at man kan bo sammen i 12 mndr før du mister stønadene,så lenge det ikke er barnefaren...

Skrevet

Du mister først støtte når dere er samboere og har vært det i 12 måneder.

Skrevet

Så lenge han ikke deler boutgiftene med deg å har folkeadressert seg til din adresse så bor han jo i grunn ikke hos deg.

Hadde ikke sagt fra meg støtten som alenemor helt enda da nei, men uansett så beholder du jo det i 12 mnd etter at dere har flytta sammen.

Hva med å spørre om han vil flytte inn da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...