Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar dere ut tiden?

daglig i form av timer? ukentlig/månedsvis i form av dager?

blir dere uglesett av arb.giver/kolleger?

taper dere mye på det? økonomisk og faglig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 80% nå.. har søkt perm 20% for et år i første omgang.

Har fri en dag i uka - syns det er godt å ha en dag hjemme og kose oss på. Har fri på onsdager - og skal si at uka går fort da.

Jeg valgte det sånn pga at jeg har ganske lang veg på jobb.. når jeg er der kan jeg liksågodt jobbe full dag.

Taper jo 20% av lønna.. og det merkes :(... Men det blir jo samme lønn som jeg hadde da jeg hadde permisjon da.. bare at forbruket har jo ikke akkurat blitt noe mindre etter at jeg ble mamma...

På jobben min er det ingen som sier noe på at jeg har valgt å være hjemme en dag i uka.. full forståelse for det heldigvis :)

Skrevet

Har 75% stilling. Fri en dag i uken (fredag) og jobber en halvtime mindre hver dag. Blir så absolutt ikke uglesett av arb.giver eller kollegaer, de forstår godt at jeg vil være mer sammens med barna når de er små. Taper ikke faglig på det i alle fall, men litt økonomisk så klart. Men man klarer det man må og det går så fint atte.

Hvis du vurderer å søke om redusert arbeistid så hadde jeg så absolutt villet gjort det.

Skrevet

Hvorfor fredag?

Er det ikke lurere å ta en dag midt i uka - for å bryte opp barnehageuka...?

Faller ikke de fleste helligdager/fridager på mandag eller fredag, slik at det også er mer taktisk å ta ut fridagen midt i uka?

Betaler dere tilsvarende mindre for barna i barnehagen? Kan man f.eks gå 0ver fra 100% betaling i barnehagen til 80% betaling?

Skrevet

Jeg jobber 75%, men det er det stillingen min er på, så blir ikke uglesett. Jobber i helsevesenet så jeg jobber færre dager i uka. Jobber i snitt 3 hverdager i uka, og tredje hver lørdag og søndag. Har alltid jobbet 100% så syns det er veldig deilig å jobbe 75%.

Hvis man har 80% plass i barnehagen her, må man betale 90% så forskjellen blir ikke så stor. Jeg foretrekker å ha 100% plass til barna, så kan jeg heller ta dem ut når det passer meg. Vanskelig å få turnusen til å gå opp med når de evt skulle hatt fridag i barnehagen.

Det blir jo selvfølgelig mindre penger inn nå som jeg jobber 75%, men det blir omtrent som når jeg var hjemme i permisjon(hadde jobbet 100% før permen, og hadde da 80% lønn). Og kniper det litt, kan jeg alltids ta meg noen ekstravakter.

Skrevet

Jeg jobber 60% nå, jobber tre hele dager i uka og fri hver tirsdag og fredag, men kan være fleksibel med det hvis behov.

Arb.giver og kolleger er helt strålende, ingen som ser skjevt på meg på grunn av at jeg jobber redusert. (Er vel heller litt misunnelige :-)

Jeg har fått frihet til å selv velge når jeg vil utvide stillingen igjen.

Det er klart det merkes økonomisk å bare jobbe 60% istedet for 100% men vi får kontantstøtte og det er for en peroide mens hun er så liten.

Falig sett betyr det ikke mye for meg. Jeg blir involvert og involverer meg så mye jeg har anledning til i prosjekter etc.

Skrevet

Hei!

Jeg har funnet en ordning som fugerer fint for meg.Gutten min er 14 mnd nå.jeg begynte å jobbe 35% da han var 1 år.Jeg jobber kun annenhver helg.Da kan jeg gå hjemme med han et ekstra år.Syns det er så deilig å kunne være hjemmeværende med han litt til.Taper ikke noe særlig penger på det,for nå får jeg jo både kontantstøtte og barnetrygs.Jeg sparer jo også på reiseutgifter til jobb.Han skal begynne i park når han er 1,5 år da sånn at han kan få leke med andre barn.Kan anbefale denne ordningen for de som har fleksibelt arbeidsst

ed!

Skrevet

50% SM. Fri to dager i uken. Fungerer og blir sikkert uglesett, men så må uglene gjerne bytte med meg!

Skrevet

Fri to dager ene uken og tre dager andre uken.

Skrevet

Skal begynne å jobbe 75 % neste uke. Skal ha tre uker med en dag fri, så to dager fri den fjerde uka. Kommer til å ha onsdagen fride tre forste så torsdag og fredag den uka jeg har to.

Arb.kollegaene mine kommer nok ikke til å si noe på at jeg ikke jobber fullt, for jeg det var 75 % de søkte etter.

økonomisk tror jeg ikke det er snakk om så veldig mye å tape, får jo så mye igjen for de dagene jeg har fri, og kan være hjemme med sønnen vår, så det økonomiske tenker jeg ikke på i det hele tatt.

Forresten så kommer jeg til å ha sønnen min på jobb. Min stilling er nemlig i bhg, avd.leder på småbarnsavdelig.

Jeg har noe kortere dager også (6t og 45 min), pga. 45 min ubunden tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...