Gjest Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Hvor lenge bader dere deres små? Bruker dere såpe, i så fall hvilken og hvorfor? Hvor ofte bader dere dem? Har begynt å bade mini hver dag siden han gulper en del og for å få klare kveldsrutiner, men er bare nysgjerrig på hvordan andre praktiserer badetingene...! Jeg har en såpe til lillegutt, men da mamma spurte meg hvorfor jeg må bruke såpe på ham så ble jeg litt svar skyldig....! Bruker stort sett bare vann!
♡ A & E ♡ Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 han bades ca 15 minutt, vi brukte litt olje i vannet før men ble så glatt og syntes det var litt skummelt så nå bruker vi bare vann og av og til litt babyline shampoo. bades ca hver 3-4 dag han er forresten 8,5 mnd men har fulgt de rutinene fra han var liten.
haater husarbeid Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Her har minien atopisk eksem. Det blir max femten min i badekaret hvis ikke ser han ut som han har skabb etterpå. Vi bruker babyline sin såpe iblant, mest pga bæsj og tisse lukt og gulpelukt (har gulpeunge). Ellers bruker vi kun olje. Han bades da kun en gang pr uke, spyler av han med dusjen om det er noe spesielt i stedet. Her var det dessverre daglig bading for å få rutiner som utløste atopisk eksem. Men gjorde det samme med eldstemann og han gikk det bra med.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Her er det badedag ca hver 3. dag. Innimellom dusjer hun i stedet for å bade. Siden hun er så liten ennå og ikke kan sitte selv varer badet bare den tiden det tar å vaske henne. Bruker aldri såpe, men bruker som regel litt shampo fordi hun gulper mye. Har av og til litt olje i vannet. Når hun dusjer bruker jeg ikke noenting på henne fordi hun da ville blitt så glatt å holde. Har Unik shampo og olje.
mammaentiltrulte Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 bader en til to ganger i uken. kan ikke oftere for har antydning til atopisk eksem. bruker kun weleda sine produkter fra helsekosten. annenhvergang med olje og såpe. bader ca 15 min aldri lenger.
mai mammaen til to Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 datteren min på 11 mnd bader hver dag..det har hun gjort siden hun ble født... hun bader alt fra 5-10 til 20-25 min..alt ettersom hvor trøtt hun er og hvor gøy hun har det...hun elsker å bade.. så somoftest blir det ganske lenge.. bruker stortsett bare vann...men har av og til litt olje i ev litt såpe..men har vel kanskje brukt 2 små flasker med såpe siden hun ble født..så er jo ikke så mye....
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Snart 4mnd. Vasker henne hver dag med klut og lunket vann i ansikt, hender, hudfolder og underliv/rompe. Ingen såpe. Bader eller dusjer ca hver 3dje dag. Ingen såpe, men mikroskopisk babyline hårshampo til håret (hun har masse hår, som må vaskes). For å få vekk bæsj, bruker vi våtservietter fra apoteket.
Bellen^2 Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Junior er 3 mnd og bades ca 2 ganger i uken, og da har vi en liten dæsj Weleda Cream Bath oppi badevannet. Han er vel oppi 5-10 minutter av gangen. Av og til tar vi han med inn i dusjen også, men jeg merker at han blir tørr i huden av vannet så da blir det gjerne en liten dose Weleda body lotion etterpå. Han blir gjerne mer våken av å bade så vi tar det gjerne en liten stund før vi begynner med kveldsstellet.
Gjest Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Min er 6 mnd, og han bader nå annenhver morgen. For oss passer det bedre enn kvelden .. Tidligere bada han 1-2 ganger i uken. Men han er helt seig noen ganger nå, av gulp. grøt etc! Hehe. Jeg bruker aldri noe annet enn vann, eller vann med litt natusan babyolje i. Han blir ikke så glatt hvis jeg bare tar et par dråper oppi Og: badinga tar ikke mer enn 5 min ca, ellers ser badet ut som vannland....
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 gutten min bades ca 2 ganger i uken, bruker ingenting i vannet og han bader vel i ca 20 minutter tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå