mamma til en prinsesse Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 like sunn liksom? hun elsker hvetegrøten og spiser full porsion. med de andre typene får jeg bare i henne halv porsion eller mindre
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Er sikkert det samme, men jeg foretrekker havregrøt fremfor hvetegrøt, i og med at det er "sunnere" og mer mat i havre enn i hvete - pluss at det er bedre for magen. I alle fall gjelder det oss voksne =)
katoes Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 I mine øyne blir det som at vi skulle spist boller istedenfor brød. Jeg velger havre til jenta mi.
mamma til en prinsesse Skrevet 9. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2007 er det jeg og føler. men hun vil ikke ha noen annen grøt..... som oftest blir det bare 1/3 porsion hvis det er en annen type. skal på helsestasjon i morgen så får snakke med hs om det
Gjest Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Vi gir havregrøt på morgenen og hvetegrøt på kvelden... Greit å variere litt. Men når de pakkene jeg har nå er tomme og hun nærmer seg 8 mnd tenkte jeg jeg skulle se etter noe annet til kveldsgrøten. Vet ikke hvilken hvetegrøt du bruker, men vi bruker den med frukt fra Nestle, den er absolutt favoritten. Bruker havregrøten med banan og aprikos, den smaker ikke så veldig ulikt hvetegrøten og den går ned på høykant den også. Kanskje det er verdt å prøve?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 haha......boller istede for brød???? det stemmer jo IKKE i det hele tatt da!! hvor har du fått det ifra??? tror det må være noe av det dummeste jeg har hørt assa!! spiller ingen rolle hvilken grøt type man gir til barna sine! det er en smaks sak!! og INGEN av de finnes usunne!! de lager ikke grøt typer til små barn som ikke er sunne!! hvete eller havre, spiller ingen rolle!! gi det som barnet ditt liker best!!
Lilje74 Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Vi varierer grøttypene. Har fått beskjed om at det er best med tanke på å introdusere gluten gradvis. Det går mye i havre her. (Mindre gluten tror jeg, men også fordi jeg er glad i havregrøt selv egentlig... Forsøker å unngå gluten hver dag og varierer med f.eks.ris). Ellers får hun jo mye mm...
CrazyCat Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Jeg antar at begge grøtene er sunne i og med at de er laget med tanke på små barn. Tingen er at hvete inneholder mye mer gluten enn alle andre kornsorter og derfor kan være hardere for disse små magene. Min lille pode får hard mage med en gang jeg gir hvetegrøt... havregrøt derimot går veldig fint.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Det er da en kjennsgjerning at hvete er "finere" og lettere meltype enn havre. Ikke så dumt å spørre om det vel??? Du vil garantert merke en del forskjell på brødet om du baker det kun på hvetemel og om du har oppi havregryn. Bare prøv så skal du se!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå