Gå til innhold

7 mndr - sove hele natten........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det slutt på nattpupp hos oss, nattavvenninga har egentlig gått helt greit. Problemet nå er at lillemann fortsatt våkner 1 -2 ganger hver natt og kaver til han får smokk og litt kos. Så nå er altså puppen byttet ut med en annen "ekstraservice" og målet vårt med å få en god natts søvn både for lillemann og meg er ikke oppnådd. Hvordan får jeg en slutt på dette da tro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke.. Men jeg vil egentlig tro at det går seg til.

Kan jeg spørre hvordan du nattavvente? Tok du har opp eller lot du han gråte? HEr er det uaktuelt å la jenta vår gråte, så vi kommer til å bysse. Og da vil vi sikkert få samme prob som deg etterhvert..

Skrevet

Vi ahr akkurat nattavvent vi og.. 6 mnd ;) Vi trengte ikke la han gråte.,,, vi ga smokk og han sovna igjen,,,nema problema.. men han vil jo ha smokken da...men det blir skjeldnere og skjeldnere ;)

går seg nok til;)

Skrevet

Pappan sov noen netter ved siden av lillemann (han har eget rom) og var raskt ute med smokk når han våknet til. Det ble ikke særlig gråt, han sovnet igjen nesten umiddelbart. Nå koser vi oss også veldig med ammestunden om morgenen - sånn i 7-8 tida. Før var han ikke særlig sulten før lenge etter at vi stod opp på grunn av all puppinga om natten.

Skrevet

Takk for svar! Her er heller ikke jenta sulten om morgenen pga all maten på natten.

Fint å høre din erfaring!

HIlsen anonym over

Skrevet

vi gir heller ikke lillegutt mat om natten og han begynte plutslig å sove hele nattan gjennom etter en liten tid hvor vi måtte inn og dytte inn sutten og legge han til rette etter han hadde kavet seg rundt i senga i søvne,men så kom tenner og nå er vi tilbake til å våkne en gang om nattan og må inn til han og gi han sutt og roe han ned!!håper det snart roer seg igjen!

Skrevet

Min nattavvenning; Jeg for min del tok ikke opp babyen selv om han skrek, jeg tok senga hans bort til meg og strøk han på hodet, dyttet smokk og holdt han i hånda. Han fikk nok skrike litt ja, men ikke skrike seg utav nei.

Han sover nå stort sett hele natta, men det skjer at han blir forstyrret av oss voksne som snur oss, for lyst soverom eller når pappaen kommer og legger seg sent på natta. Så det blir å flytte inn på storebror sitt rom snart om natteroen holder. Og når han våkner på natta, er det oftest en grunn til det: han er tørst eller det klør i tenna eller han har bæsjet seg ut. Jeg ordner det som må til og gir han 0 oppmerksomhet, bare putter han i seng igjen. Og han sovner av seg selv etter kort eller lang tid. Det du må lære gutten, er å sovne av seg selv igjen og at han lærer at det er ingen ekstraservice å få på natta. Akkurat som da han var spebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...