idamortil2 Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Lille snuppa mi klarer ikke spise noe særlig annet enn pupp. Hun har lyst på og smaker, men spyr og brekker seg nesten alltid. Vi begynte å tilvenne hun grøt da hun var 3,5 mnd. Men hun har aldri blitt glad i det. Har så og si aldri gapt når jeg kommer med skjea. (Vi prøver flere ganger hver dag med forskjellige grøt sorter, middagsglass, frukt og brød med forskjellig pålegg) Hun har noe som heter juvenil recidiverende parotitt. Det er den ene spyttkjertelen som er stor og hoven. Så det kan jo hende at hun har vondt når hun skal svelge. Men hun brekker seg jo når maten er forran på tunga også, ikke bare når hun skal prøve å svelge. Snuppa er ikke akkurat stor. Hun veier 7 kilo. Skal ringe sykehuset i morgen og høre med øre nese hals der om hva vi skal gjøre. Jeg er så lei og sliten, og ikke minst bekymret. Hun trenger jo andre ting enn det jeg har i melka. Kjenner du noen som har opplevd noe liknende, Når begynte barnet å spise?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 hei ja du må høre med de om det ikke er noe de kan gjøre. men så lenge hun er fornøyd så kan hun leve på mm foreløpig;) vekta tar hun igjen;) mm er jo veldig næringsrikt i forhold til annen mat...men har ikke egne erfaringer...lykke til;)
lille-snupp Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Hei! Dette vet jeg ingenting om, men må bare slenge inn et lite svar likevel, om vekta... Synes ikke du skal bekymre deg fælt for den så lenge hs sier den er grei. Vi har selv en datter på 8,5 mnd, som veier 7100g nå, og dette til tross for at hun spiser masse fast føde. Noen unger er store, andre er små Men skjønner jo at det kan være en belastning både for deg å henne å fullamme så lenge... Hvis du er bekymret for om jenta di får de næringsstoffene hun trenger kan du få legen til å ta en jernprøve på henne. Husk at noen fullammer ganske lenge, opp mot året har jeg hørt(!!!), pga ekstrem matallergi og liknende i familien, så det går nok fint! Ønsker dere lykke til med spisinga, og at jenta di kanskje kan få noe hjelp mot denne brekningsrefleksen når hun får mat i munnen:)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Heisann:) 7kg er ikke så lite. Har du prøvd å gi tynn grøt..det har du sikkert. Det er noen barn som nekter å spise før de er nærmere året,, Ungen til ei venninne av meg ble fullammet til hun var 14 mnd.. Det er en frisk og rask femåring i dag:) Men,,,det er selfølgelig best å gå til legen å kontrollere henne. De vet jo best...
idamortil2 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 Fikk tips av blomman om å gi henne cheesdodles, og gjett hvm som har stappa i seg det i dag da? hun likte det kjempe godt. men jeg tror det er viktig å ikke gi for mye altså, vis noen andre skulle finne på å gi det. det var visst for å øve seg på å spise ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå