novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Har nettopp begynt med "smaksprøver" på grøt til junior. Har begynt med maisgrøt, er dette den beste grøten å begynne med? Mener å ha lest det her inne, av en ernæringsfysiolog eller noe? At det skulle være mildest for magen eller noe.. Lurer også på hvor mange dager man skal bruke på å øke mengden til en porsjon (som er 1 dl melk og 3/4 dl med grøtpulver)? Og hvordan gir dere grøtmåltidet? For seg eller i sammenheng med melken? Min får bare mme på flaske og er sulten ca hver 5. time på dagtid. Hittil har jeg gitt grøt først og melk etterpå, han liker grøten godt, så søt når han gaper mot skjea hehe =) Tusen takk for svar
♡ A & E ♡ Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 vi begynte medmaisgrøt når minsten var ca 5 mnd, begynte med en t-skje grøtpulver. etter en uke økte vi til to, så raskere oppover når vi så han tålte det. jeg ammet først og gav grøt etterpå. første grøtmåltid gav vi til frokost.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Vi star ed hirse grøt fra helse kosten.. den er også veldig mild.. mini drikker vann til grøten ( grei vane tenker jeg da) men ammes etter måltidet,. vi startet med 5 skjeer og økte med ca 2 skjeer hver dag fram til 20 skjeer... etter det fikk han så mye han ville ha:) Nå får han hipp sin havre grøt og elsker det;)
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 9. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2007 Ok, takk for svar! Er det vanlig med to grøtmåltider om dagen når de har vent seg til det? Gir dere bare en gang om dagen i begynnelsen, eller 2 "måltider" da og?
♡ A & E ♡ Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 gav bare en om dagen i begynnelsen og begynte med andre grøtmåltid når han var rundt 7,5 mnd. da hadde vi alledere begynt å la han småsmake på middag.
Videlivi Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Vi startet med risgrøt fra Nestle. Siden vesla er så stor, men krevde mer enn kun morsmelk fra hun var 4 mnd, så har jeg blandet grøten med morsmelk.Begynte med 10 ml mm, og blandet med pulver. Økte med 10 ml hver dag. Da jeg var på full dose ( 100ml) flyttet eg mltidet fra dagen til kvelden. Deretter har jeg vent henne til nye smaker i ca 4 dager hvor jeg gir 10 ml blandet med pulver. Siden morsmelk løser opp omtrent alt den kommer borti, gir vi grøten i flaske. Har klippet litt større hull i tuten og hun spiser med stor apetitt! Hun er 5,5 mnd, og strekker seg etter flaska når jeg kommer med den =) Har kjøpt to grøter i sverige, som kan gis fra 5 mnd( risgrøt med banan og havregrøt med eple), som blandes med vann. Skal begynne med dem om ca 10 dager. Slipper da å pumpe =) Gleder meg til det! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå