Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg. Er gravid i uke 33, har en gutt på to år og er samboer. I snart ett år har jeg blitt svært dårlig behandlet av min samboer og hans familie, jeg har bl.a fått beskjed om at jeg ikke er velkommen hos hans familie, de har satt ut mange stygge og feilaktige rykter om meg, alt pga egeninteresse i en seter som jeg og samboeren min eier. All trakassering førte til at jeg i fjor sommer mistet et foster på 17 uker. Jeg ble gravid igjen, noe som ikke var planlagt, men som min samboer påstår at jeg har planlagt. Han har gått aktivt ut med rykter om det, noe som har gjort at jeg har blitt veldig alene med graviditeten, har ikke fått støtte fra ham eller familien hans. Dette har gjort til at jeg ennå ikke har gledet meg over graviditeten i det hele tatt. Men nå klarer jeg snart ikke mer, ønsker å flytte, men er livredd for hva han kan komme til å gjøre iforhold til gutten på to år. Jeg blir heller i et dårlig forhold enn å miste daglig omsorg for sønnen min. Er ikke uskikket som mor, har tilpasset arbeid og fritid veldig til beste for sønnen, noe faren ikke har gjort. Kan han ta fra meg den daglige omsorgen for en gutt som er så liten? Har det noe å si at jeg snart skal ha en til, som bør få vokse opp med broren sin?

Hilsen fortvilet og redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren kan få daglig omsorg for barn i den alderen. Er helst under 2 år at mødrene blir mest favorisert.

Men,-noe retten (hvis det går så langt) ikke liker er å skille helsøsken. Det har skjedd, men det er helst i veldig spesielle saker. Normalt sett skjer det ikke. Så det taler jo til din fordel :-)

Et tips i tilfelle det går mot rettsak for dere. Skriv ned alt "gale" din samboer og familien gjør. Det er ikke lett å huske alt når du først står der. + at det er mer troverdig i en rett enn bare løse ord når ting er notert fortløpende.

Håper du ikke får bruk for det, men i tilfelle....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...