Gå til innhold

Redd.....litt syting.. noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... hakke peil på hva jeg er redd for.. har i tillegg litt sykehusskrekk:(

Pakket faktisk baggen i stad for å ha den klar for meg og sambo.. da begynte jeg virkelig og tenkte.. å har vært kvalm å vondt i hode flere dager nå..å hatt vont øverst i magen.. hatt mensmurringer.. å sikkelig press.. har faktisk neste trodd jeg snart skulle føde.. hehe..så blei litt ekstra nervøs nå...

I stad blei lillegutt plutselig sikkelig aktiv som jeg aldri har kjent før.. sikkelig STORE bevegelser og trodde nesten han skulle skyve seg ut nå.. hehe.. har veldig vondt nederst i venstre side.. kjennes ut so menstak:(

Hode festa seg i uke 31-32 så er ikke det hvertfall..

Er seriøst drit nervøs og redd når det kommer til det at vannet går, el jeg får sikkelig rier og jeg veit nå skjer det.. sitter å tenker på hvordan regaerer jeg..får jeg driiit vondt.. osv osv.. gleder meg jo såå til å møte lillegutt.. men ja gruer meg noe syyyykt til det skal skje noe her...

Bare meg el flere som har det son??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene,redd jeg også selv om jeg har født før.

Vannet mitt gikk ikke,så det trenger ikke å gjøre det.

Gå innpå forumet som heter fødselsangst,der er det mange som føler det sånn som deg. ;) Og du kan finne trøst i innleggene.

Skrevet

Uff, ikke lett å ha det sånn! Har det akkurat på samme måte, og det er ikke særlig gøy! Har fått mye hjelp ved ekstra oppfølging hos jordmor med fødselsangst som spesialfelt, men redselen vil ikke slippe taket:( Hadde vært så deilig å bare kunne glede seg til barnet kommer, og ikke ha fødslesangst som overskygger...

Men vi klarer det nok helt bra vi og! Er vel det at vi ikke vet hva vi går til som er skremmende, men de fleste sier at man blir revet med når man er igang, og at det ikke er så skremmende da, for kroppen er på en måte programert til å gjøre det...

Du må ha masse lykke til!

Skrevet

Huff da! Ja det er ikke bare bare, når det gjelder ting man ikke har gjort før! Men det blir å gå helt greit, skal du se. Men det jeg trudde når jeg skulle føde førstemann, var at med en gang jeg kom til sykehuset skulle de overta fødselen min. Det gjør de jo da IKKE. Det er nok helt sikkert enda ei stund til du skal føde, og du skal bli så lei at du til slutt nesten er likegyldig til om han kommer ut av nesa di. Og så plutselig er dagen der, og ingen kan si hvordan du blir å reagere. Noen blir rolige og kjenner at dette takler de. Andre får andre følelser. Det er om å gjøre å la fødselen ta tak, og bare følge med strømmen. Jeg trur du bli å takle det så finta at! Og til syvende og sist er det virkelig en premie som venter!

Skrevet

Jeg for min del blir 100 ganger reddere av å være på fødselsangstforumet!

Skrevet

Hei!

Leste innlegget ditt og stoppet opp litt når jeg så "kvalm, vondt i hodet og vondt øverst i magen" -uten at jeg er noen ekspert på dette så trodde jeg at dette var tegn på svangerskapsforgiftning. Vet at noen blir kvalme også rett før fødsel setter i gang, men vondt i hodet og øverst i magen..hm??

Vil på ingen måte skremme deg, men bare tenkte at det var lurt å si fra. Verre å ikke gjøre det hvis det skulle være noe slikt på gang. Alt er sikkert helt i orden...ville som sagt bare dele det jeg har hørt/lest om dette.

Vil bare si at de fleste jeg kjenner har hatt en fødsel som var helt grei å komme gjennom, og har bare gode minner fra fødselen i etterkant. Selv om de har vært redde på forhånd forsvinenr ofte frykten når man er i gang. Dette gjelder også meg selv. Håper det blir slik for deg også.

Lykke til!

Vennlig hilsen

meg

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Ja skal nok klare dette.. skal til jm i morra..så får se hvor det ligger an.. men kom lissom plutselig.. ikke hatt son følse før nå.. hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...