Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jeg har sagt at jeg ikke skal la ungen min vokse opp med tv på heile døgnet, slik som ungene tilde fleste av mine venninner. Så her har tv stort sett ikke vert på annet enn til barnetv. Bare ett og annet programmet. ellers på dagtid. Og hva har skjedd? Datra mi er fulstendig hekta på tv, kommer tv på, hjemme eller borte kryper hun bort og sitter klistra og som om i transe.'' Mens ungene til venninder som glaner på tv heile dagen, være seg dr.phil, glamour, eller svisj tv. De ungene bryr seg overhodet ikke om tv. De sitter knapt i ro til barnetv. De er så vant til at tv surrer i bakgrunn at de ikke bryr seg. Mens jeg, jeg som så eplekjekt sa at min unge skulle iallefall ikke bli tv slave, jeg har fått den værste tv slaven ever............... Sukk........Snakk om at plana mi slo tilbake da!! Gud hjelpe meg!!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Er som regel litt sånn, det de små blir "nektet" eller kun få i små doser dem blir veldig glad når dem endelig får dette.. Spiller ingen rolle om det er tv, snop og andre ting.. Her kan tven stå på i en del timer, men junior enser den ikke.. Leker og koser seg.... Men når vigneten til barne tv kommer da setter han seg foran tv skjermen....
Trolltusta & Trollbarnet Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Her hos oss også har jeg villet at gutten vår ikke skal bli tv slave. og tv den står på hele dagen, gutten vår som er snart 2 år han enser den ikke med mindre det er barnetv eller biler, og det er ikke alltid han orker å følge med mer en 1 time av gangen med det gjelder kun bilprogrammer og ikke barnetv.... vi har litt av en bil gal gutt ..... Men samme med godteri også, vi spiser stort sett bare i helgene, men hender vi unner oss litt i ukedagene også, hos besteforeldrene er det de som bestemmer, og han er ikke særlig til å spise mye godteri heller.... så jeg tror nok at det stemmer med forbud gjør ting mer spennende......
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Et totalt forbud kan kanskje gjøre at de blir mer hekta når de endelig får mulighet til å se på TV, men tror heller ikke løsningen er å la TV stå på hele dagen. "Den gylne middelvei" er vel her, som i mange andre saker, en god rettesnor. Hvis barna vil se på TV, så OK, men ikke for lenge av gangen. Dessuten passer jeg litt på hva de ser siden de er så små enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå