Fantorangen Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Vesla på snart 8 mnd har fått så voldsom utslett/eksem. Begynte under armene og i albuehasene, og spredt seg til mage og rygg. Virker som det er vondt, spesielt på ryggen... Har prøvd å smøre med a-krem og inotyol, men blir ikke bedre (kanskje litt lindrende, men forsvinner ikke). Noen gode råd og erfaringer? Har ikke vært til lege med henne ennå, da mesteparten har kommet nå i påsken. Bør en oppsøke lege ved slik eksem?
lana<3 Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 jeg hadde oppsøkt lege siden det virker som det er vondt for henne...hadde bestilt time imorgen tidlig jeg...hydrokortison 1% krem som man får på apoteket hjelper godt på men man skal ik ta det mer enn en uke om gangen...men hvis du hadde bestilt time imorgen og hadde kommet inn fort hadde jeg latt være å gjøre noe med utslettet/ eksemet slik at doktoren får se det og kan gi en skikkelig diagnose og krem.....håper det ordner seg for deg....snuppa mi har atopisk eksem....ikke no kjekt...
Fantorangen Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2007 Problemet er da at vi er 60 mil hjemmefra fortsatt og flere dager til... Tror jeg får ta kontakt med lege her jeg... De tar vel kanskje imot små barn...
haater husarbeid Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jepp, høres kjent ut. Det er typisk at det begyner i hudfolder, her startet det på anklene og i knehasene. Ta henne til legen så du får gode råd og salve med kortison i.
Fantorangen Skrevet 9. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2007 Hun har også klødd veldig mye på/i ørene, kan det ha en sammenheng, eller er det bare tilfeldig? Kan det være mat hun kan reagere på, eller er atopisk eksem bare en ting som kommer uavhengig av allergi? Virker ikke som om hun har reagert på ting tidligere...
tulla79 Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Ja,,best å sjekke det hos lege, Når småen fikk eksem brukte eg "essex"(stor krukke fuktighetskrem til hele kroppen). Brukte ikke noe såpe på ei stund,,ikke mye bading heller.. Vart anbefalt av hs. ...
Fantorangen Skrevet 9. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2007 Har kun brukt såpe et par ganger, eller er det kun babyolje i vannet. Bader henne kun et par ganger i uken (av og til kun en gang). Vi går på babysvømming da... Gjør klor det verre? Har vurdert å slutte pga dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå