Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille jenten er snart 5 mnd og de fem siste nettene har hun sovet fra 20-23 så våknet HVER time til kl 07. har prøvd å gi henne mat ofte men hun sutter bare litt i to min så sovner hun.. har gitt henne litt grøt om kvelden i ca 1 uke, maks 1/2 porsjon men det ser ikke ut til å mette mer. nå er vi slitne både mann og meg.. andre med erfaring og råd? har lite melk om kvelden, kun 60ml tilsammen.(har pumpet og sjekket).. budre jeg begynnt med mme på kvelden?hun får nuss når jeg legger meg kl 23.

takker for tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

viss du får ut 60 ml med pumpe om kvelden så drikker hun sannsynligvis endel mer av deg. får ikke ut alt med pumpe. tipper hun kan drikke mye mer, opptil dobbelt så mye, og enda mer. og spiser hun bare eks 90 ml så er det greit det også. spiser jo ellers i løpet av dagen. så tror ikke problemet ligger der. alle har mindre melk om kvelden og den er tynnere, men slik er det. gutten vår også hadde en slik periode da han var 4,5 mnd, men hadde det slik i halvannen uke og etter det så gikk det lengre tid før han ville ha mat om natta, jeg fullammet. han sov rundt fra 2,5 til 4,5 mnd, men etter det så sovnet han tidligere på kvelden og ville ha nattmåltid igjen, helt til jeg tok ammeavvening når han nå ble 10 mnd på natt---ville bare ha mer mat av meg på natta til mer fast føde han fikk. dette pga fast føde metter bra om dagen, rutinen hans er jo også melk om natta men også siden han fikk melk om natta så trengte han liksom ikke det på dagtid så mye- fikk jo så mye annen mat at han hadde ikke så god tid til amming. men etter jeg kuttet ut på natt så spiser han veldig mye om morgenen og ammer 3-4 ganger mer før kvelden. han har nå tid til pupp på dagtid selv om han får annen mat også. han våkner ofte enda en gang og to om natta. han svetter endel, får vann fra flaske og sover videre. så kanskje du også kan prøve med vann om natta innimellom, eller bare tytt og prøve å roe. til mer mat de får til oftere venner de også til seg å spise oftere. ikke nødvendigvis at han er så sulten, bare at de instinktvis vil amme når de våkner. det kan være at han får litt knip av grøt også, at det hadde vært bedre å bare ammet. mange opplever at de våkner oftere når de får grøt. alt etter hvor god fordøyelsen er, individuelt. grøt metter mer for øyeblikket, men er mindre næring i grøt enn mm. grøt er samtidig tungre fordøyelig. men ettersom du har kommet opp i en grei porsjon så tåler nok han det... dersom du ikke allerede gjør det kan du prøve noen dager å amme hyppigere på dagtid, slik du kan øke produksjonen, og at han får mer mat om dagen. vet ikke om noe av dette kan hjelpe deg, men lykke til iallefall:)

Skrevet

hehe beklager...først skrev jeg hun...men så ble det til slutt en han etter jeg snakket om sønnen vår:) mente jenta di...hun:)

Skrevet

det kan ha med trygghet og gjøre også, en periode hvor hun trenger litt mer kos og vite at dere er der for henne. så går det over igjen:) det er den samme anonyme igjen her;)

Skrevet

takk

og jeg som trodde grøt skulle mette? jaja..får håpe det går seg til

Skrevet

ja grøt metter jo, men er mindre næring i det og vanskeligere å fordøye. legger bedre på seg av mm i plassen:) kunne misforstås det jeg skreiv....mange trenger jo grøt i tillegg til mm, så ettersom det har virket til å gå bra så må dere jo bare fortsette. men dersom det er en sammenheng med at hun har begynt å våkner mer nå etter grøt ble introdusert så er det kanskje grunnen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...