1kar&1møy&meg™ Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Huff nå har vesla fått vannkopper! Storebror har nok smittet henne. Hun har vært i fin form de to første dagene av dette "prikkeriet" men nå plager de henne seriøst om nettene og kveldene. Noen som har noen gode råd utenom hvit vask??? Har fryktelig dårlig matlyst også. GRRR hvorfor må hun få alt??? storebror var ikke sånn da han var baby!
Gjest Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Stakkars liten. Storebror hadde kanskje ikke eldre unger i hus som kunne dra hjem sykdommer? Sett henne i badekaret, det gjør kløen bedre. Og gi heller juice hvis hun ikke vil ha melk, så får hun hvertfall i seg noe flytende. God bedring
1kar&1møy&meg™ Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2007 hehe nei det hadde han jo ikke da. Jeg bør vel være fornøyd med at begge barna mine er ferdige med sykdommen, men har hørt at dersom man får vannkopper før man er et år kan man få dem igjen senere. Stemmer det??
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Vi brukte Aurax kløkrem om nettene på han minste (5 mnd) også hvitvask om dagen. Han hadde veldig god virkning av Aurax kremen, men de tørker ikke så fort ut da, for hvitvasken tørker jo vannkoppene ut i tillegg til å lindre kløe.. Verdt å prøve da, er jo ikke noe godt å klø slik...
Petronella♡mor til to Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Sønnen min fikk vannkopper når han var 5,5 mnd (smittet av storesøster). Han hadde mye prikker, men virket ikke spesielt plaget. Brukte hvitvask også lot vi han ligge litt i badekaret på kvelden før sengetid. Fylte lunkent vann i bunnen av badekaret, så når vi la han nedi på ryggen kom vannet opp til midten på kroppen og opp til ørene (blir fort kjølig, men det er deilig for kløen og virker lindrende). Brukte en liten kopp å helle vann på magen og andre steder som ikke var dekket av vann, han koste seg skikkelig ) Ellers har jeg ikke så mange tips, han fikk nye vannkopper en drøy uke og etter drøyt to uker var vel alle tørket inn...
Gjest Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Det har jeg ikke hørt om. Såvidt jeg har fått greie på er man ferdig når man har hatt den en gang. (så godt å slippe å huske å ha hatt det.. )
belli72 Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Minstemann her fikk når han var ti uker - veldig mildt. Barnelegen sa at han sannsynligvis kom til å få det senere i livet (grunnet utbrudd i så ung alder), men da som om han hadde vært vaksinert (få prikker og lite ubehag). God bedring og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå