Gå til innhold

mye syk toåring og jern..

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn på 2,5 år har siden han startet i barnehagen som ett åring vært masse syk. forkjølelser, falsk krupp halsbetennelser , lungebetennelse og ellers alt som går i barnehagen. en til to ukers mellomrom frisk før ny sykdomsperiode igjen. for ca tre mnd siden ble det tatt blod prøver av han og det viste seg at han hadde jernmangel. han har fått jerntilskudd og har ikke vært syk på over to mnd nå :-)

tenkte jeg ville dele dette med andre her som har unger som er mye syke.

vi har ihvertfall fått en frisk og opplagt gutt her i huset etter at jernlagrene nå har riktig verdi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tipset mi jente har også vært mye syk det siste året.

Skrevet

Hei,

Bare lurte på hvordan oppdaget dere at han hadde jernmangel? Hva slags blodprosent hadde han og var han veldig slapp og utenfor, eller fungerte han mer eller mindre normalt? Hadde han veldig dårlig matlyst over lang tid?

Grunnen at jeg spør er at datteren vår har vært ofte syk i en lang stund nå, og spiser så dårlig, så jeg er redd for mangelsykdommer.

Skrevet

han fungerte mer eller mindre normalt mellom sykdomsperiodene. men som nevnt så var han i snitt syk hver fjortende dag. når han er syk så er matlyst og interesen for mat generelt veldig lav. dessuten er han en gutt med smak for veldig lite. han er små spist, og spiser få ting.

vi tok han med til legen og ba om at det måtte taes masse prøver av han pga all sykdommen. jeg vet ikke blodposenten hans, vi fikk bare beskjed pr brev fra legen om at han hadde jernmangel og at vi skulle gi jern tilskudd i seks uker.

grunnen til at jeg sier at han mer eller mindre fungerte normalt før jerntilskuddet er at han nå sprudler over av energi. er kvikkere i bevegelsene og har fått ett mer våkent og opplagt blikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...