elly belly Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Gjerne send link til vogna dere har kjøpt/tenker å kjøpe... Er sånn i tvil selv og akkurat nå står det mellom Teutonia Spirit S3 og Quinny Speedi.
nr3 i september Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Hei. Vil ikke anbefale deg å kjøpe Quinny Speedi, hadde selv bestemt meg for en sånn...de hadde tilbud på den med bag og bilstol til 3999,- , men i butikken ville de ikke anbefale den vognen pga at den ikke hadde noen form for demping og at den var en simpel vogn på flere punkter. Var ikke en vogn å gå på grus med for eksempel. Men var grei hvis den kun skulle brukes til byvogn. Ble veldig skuffet, men skal heller satse på at det kommer et godt tilbud på Quinny freestyle istedet. Var vist ikke stor prisforskjell på de heller som jeg forstod. Men jeg har ikke hatt den så kan ikke selv si noe annet enn det jeg fikk opplyst...
sept07+okt12 Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Jeg og samboeren har siklet på simo kombi en stund så tror det blir den, svigers betaler;) hehe..
Ioren Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 http://shop.babybest.no/?page=shop/flypage&product_id=303&category_id=dcae791d3662befdfb326ae1fca64d0c&PHPSESSID=ffd3ab885834c286bb742bbc073fdcd8 (hvis linken ikke virker er det duovognen til 1995,-) Hvis denne passer i bilen vr skal vi ha den. Har ei venninne som har den sm er storfornøyd, har prøvd den selv hos henne og syns ikke den er "verre" enn noe annet jeg har prøvd for å si det sånn:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Har brukt Basson Roma til førstemann, og den arver nestemann også )
Mayla;) Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Vi har bestilt Emmaljunga City Cross =) Hadde selv lyst på Quinny Freestyle, men etter å ha hørt om flere 3-hjulinger som velter når barnet blir større gikk vi over til 4-hjuling. Håper vi blir fornøyde =)
Mayla;) Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Glemte linken... http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=NO&country=NO
beatek-t Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Carena søskenvogn:) Den er vi veldig fornøyd med:) Kostet bare 1200,- for ei ny vogn:) Det er to uavhengigie seter med hver sin kalesje og fotstøtte. Svingbare framhjul, og mye plass i kurvene under setene:) Setene kan også legges helt flatt og de kan settes helt rett opp:) Den er lett å trille og enkel å legge sammen, og blir veldig flat:) Veier 14 kilo. Klæm:)
Lille Kamille Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Vi skal bruke vogna fra forrigemann, en Hartan Skater xl(?) - duo vogn. Var kjempe formøyd med den, brukte ingen annen vogn så lenge han trengte en.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 hei. Jeg skal ha en brio kombi vogn. Jobber i en barnebutikk og hadde først tenkt på simo kombi, men siden den er veldig stor og tung gikk vi over til brio. Tenkte lenge på quinny freestyle, men etterhvert som jeg bare hørte negative ting om den vognen ombestemte jeg meg. Den er veldig god og kjøre, men når barnet er blitt så stor at det vil sitte slik at det ser utover kan du ikke ligge vognen lenger ned enn til hakk to, fordi hvis du ligger den helt ned kan den tippe og sånn er det med alle trehjulinger. Det er også en vogn som du får vite at du kan bruke helt frem til barnet er ferdig og sitte i vogn, men fotbrettet er veldig kort og jeg syntes det er en veldig smal vogn. Den teutonia vognen vet jeg ikke så veldig mye om, men vet at det er ikke så veldig god plass fra stangen som går over magen til barnet og ned til beina, så når barnet er blitt rundt 2-3 år er det mange som må ta av bøylen fordi det da ikke er plass lenger til barnet oppi vognen med den på. Men uansett, Lykke til med vognvalget, er mange gode vogner på markedet:)
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 har kjøpt en bugaboo cameleon og er stor fornøyd med den. Har begynt å bruke den som sportsvogn til snuppa allerede, så det skal bli spennende når vi skal ta i bruk baggen til someren når neste nurk kommer
Jane24 Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 Jeg har akkurat vært inn å sett på Emmaljunga city cross og syntes det så ut som en veldig lett og anvennelig vogn. Vet du hvor mye den koster?
Gjest Skrevet 9. april 2007 #13 Skrevet 9. april 2007 Vi har kjøpt Emmaljunga Smart Duo Combi. Kjøpte den på Kattis baby shop i Strømstad å betalte 4690 NOK (ca 1000,- kr billigere enn i Norge) Denne kom nest best ut på TV2 Hjelper deg testen, den fikk trekk for at sitte delen var for vanskelig å montere, noe vi syns var rart, siden vi ikke hadde noe problemer med det. Hadde tenkt å kjøpe en Emmaljunga vogn uansett, siden det er et kjent merke, og det var det vi hadde hørt mest om på forhånd.
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. april 2007 #14 Skrevet 9. april 2007 Vi har kjøpt en Mutsyvogn. I tillegg kommer vi til å arve en passe godt brukt Simo kombi, slik at vi kan bytte på. Mutsyen er liten og lett å putte i bilen etc, mens Simoen har myye større liggeplass i bagen til f.eks soving ute osv. Simoen kommer dessuten antagelig til å få seg en tur til Thailand i barseltiden. Det kan være greit å ha med en litt godt brukt vogn man ikke trenger å være så redd for at skal bli ødelagt eller stjålet.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 Dytter denne. Jeg er veldig usikker på hva jeg bør velge, så håper flere skriver seg på.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 10. april 2007 #16 Skrevet 10. april 2007 jeg har kjøpt emmaljunga edge duo combi. Synes det er greit siden den har så stor bag. enkel og grei og bytte fra bag til sportsdel, og lett og legge sammen. Tar litt stor plass, og er litt tyngre en mange andre, men den er stabil og lett og trille....
Mona2 Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 Vi har kjøpt en Easywalker søskenvogn brukt. Det blir 22 mnd mellom våre,så føler vi trenger det. I tillegg har jeg en quinny freestyle som junior bruker nå. I motsetning til innlegg jeg leser her, er jeg super fornøyd med vogna og føler ikke at den er ustabil i det hele tatt. Eneste er at man ikke kan ha en alt for tung stelleveske hengende på styret når ungen ligger fra meg. Har i tillegg en Simo kombivogn fra nr.1 som jeg skal bruke til babyen. Det er fin og god bag oppi der, og god å ha i vinter. På vårparten regner jeg med å bytte slik at junior bruker Simo vogna som sovevogn i barnehagen og den nye babyen bruker Qyinnyen.... Mange vogner, men regner med å få bruk for alle:)
Cat-79 Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 Er det svingbare hjul på carena søskenvogn? Eller er det trillen du tenker på?
prøvekluten+3små Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 har en emmaljunga edge og enn quinny freestyle jeg...quinnyen har vi bare brukt som sportsvogn,så regner med vi blir å kjøpe bag til den til nestemann kommer ut..litt lettere å dra inn og ut av bil den enn emmaljungaen..og til dere som tenker på quinny freestyle,så vil hvertfall jeg varmt anbefale den..aldri hatt noen uhell eller noe med denne vogna vi...fungert fint som liggevogn har den og gjort,helt til vår lille nå for en uke eller to siden har bestemt seg for at han vil ikke sove ute lengre..han er to år..
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 10. april 2007 #20 Skrevet 10. april 2007 Vi har valgt oss TFK joggster twist, svart Vi kjøper harbag i tillegg.. så kan vi bruke vognen frem til barnet ikke trenger vogn mer... tror vi blir veldig fornøyd
endaeintrønder Skrevet 10. april 2007 #21 Skrevet 10. april 2007 Vi kjøpte en ABC kombivogn vi,på tilbud..het grei vogn,kjempebillig:) regner med å skifte vogn innen 1 år allikevel..
*dragonfly* Skrevet 10. april 2007 #22 Skrevet 10. april 2007 SIMO kombi http://www.engbaby.com/images/SIMO/Vagnar/KombiUltra/faerger/images/613-7030.jpg er storfornøyd..... Passer godt til lange folk. Det var den eneste vogna jeg ikke sparka inn i understellet på når jeg trillet.......
Mayla;) Skrevet 10. april 2007 #23 Skrevet 10. april 2007 Komplett, sportsvogn og city bag, koster 6690,- både på Rudo og babykos.no. Har sjekket priser i Sverige, Danmark osv - t.o.m i Polen, og det er ikke mye å spare på det.
elfmade Skrevet 10. april 2007 #24 Skrevet 10. april 2007 Vi har kjöpt spirit s3. Hadde forgjengeren til denne til forrige mann (som er 4 1/2) Og var utrolig fornöd! Det er god plass, höyt ryggstöd som gjör at min datter fortsatt kan sitte bekvemt i vogna om vi skal på langtur, og hun er 110cm, mange fine detaljer synes jeg. Og s3 er enda bedre, med det forhjulet som du kan velge om du vil ha fast eller svingbart. Har aldri opplevd at det har värt noen fare for at den tipperheller. Det eneste jeg var misfornöyd med på s3 var at de har sluttet med brems, men vi jukser litt og setter på den fra den gamle vogna. om du kjöper den med mjuk-lift kan du gjöre om den til vinter pose enkelt.Anbefaler den absolutt!!!
noralill Skrevet 10. april 2007 #25 Skrevet 10. april 2007 Simo Duo - genial vogn og kjempegrei å manøvrere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå