Gå til innhold

Hvor stenge er dere med dere selv og mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å kutte ut en del matvarer for å se om det hjelper på minis mageondt. Men det er jo en hel haug av ting man ikke bør spise da. Hvor lenge trenger man å la være å spise disse "nei-tingene" før man ser om det har en virkning?

Har prøvd det tidligere, men synes ikke det var noen forskjell.

Prøver nå igjen, fordi lillegutt har veldig mye mageknip. Er ett døgn siden nå jeg kutta alt ut. Og kjenner allerede at jeg er irritabel og sulten, og ikke mindre skriking heller på lillegutt.

Har liksom ikke så mye igjen i huset å spise nå.....

Hvor strenge er dere med dette? Kjenner jeg har såå lyst på både hjemmelaget pizza og taco, men vet ikke om jeg skal tørre å spise det.

Har dere noen forslag til hva annet man kan spise? Er nemlig veldig sær i matveien og ganske matlei til tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holdt meg konsekvent borte fra de tingene som tulla reagerte mest på... Begynte å prøve igjen når hun ble 3 mnd'er og da tålte hun at jeg spiste ting hun reagerte på tidligere...

Nå er hun 4 mnd'er og reagerer vel ikke på noe som jeg spiser.

Det er jo masse god mat foruten pizza og taco da...

Hva med kylling, kan lage masse forskjellig av kylling.

Hjemmelagde karbonader og kjøttkaker er også godt (litt kjedlig å lage da).

Spagetti og kjøttdeig (man kan også lage tomatsaus til eller bruke noe ferdigsaus hvis babyen ikke reagerer på det).

Stekt laks er jo også godt og veldig fort å lage...

Du kan vel lage hjemmelaget pizza og ikke ta i det babyen din reagerer på?

Skrevet

Jeg spiser absolutt alt som jeg pleide før, hjemmelaget pizza, taco, løk, ertestuing, sjokolade osv osv. Har gjort det med begge mine, fra første stund av. Aldri noe reaksjoner.

Skrevet

Kuttet ut løk, bønner, kål og annen prompemat, + chilli, ferdigpizza, brus og en del godis. Nå er han 7 mnd og løk og chilli lar jeg fortsatt være da han reagerer umiddelbart. Reagerer han på hele pizzaen, eller er det noen av ingrediensene som kanskje kan utelates? Tror jeg ville prøvd å finne ut konkret hvilke ingredienser han ikke tåler, så slipper du å sulte ihjel.

Skrevet

Her var det de magiske 3 mnd, så ble det bedre!! Måtte holde meg unna alt av ferdigprodukter, da disse gjerne inneholder løk. Pizza måtte jeg kikke langt etter, osten var nok verst. Taco var katastrofe; hun reagerte på alle ingrediensene:( Etter det rørte jeg ikke: ost, salat, sterk mat osv.. Sjokolade kunne jeg også kikke langt etter.

Hm, hva spiste jeg på den tiden egentlig??? hm...

-knekkebrød med syltetøy, den var trygg

-frukt-te (London Herb på helsekost har mange gode:)

-middels grovt brød eller rundstykker, hjemmebakt er nam....

-kjøttpålegg

-litt rekesalat

-eple gikk tålelig greit

Middag:

-pasta gikk fint

-ris

-kyllingfilet

-kjøttdeig med norske krydder (ikke meksikansk eller indisk feks)

-svinefilet

-bakte poteter, hasselbackpoteter

-fish & chips gikk bra

Altså nordisk mat uten de store krydderutskeielsene...

Hvis det er noe trøst var jeg kjempe-matlei jeg også, var drittlei knekkebrød, og siklet på all smakfull mat. Men det går over!!

Skrevet

Her i huset hjelper det hvis jeg drikker fenikkel te 30 min før han skal ammes... da får han ikke vondt... før han ble 5 mnd var det ett must.nå reagerer han ikke noe særlig på noe...

man kan også ta 2 tskjeer fenikkel te ( ferdig trekyt så klart) i drikke vannet til barnet..veldig veldig tynnt altså.. det hjelper i hvertfall her i huset;=))

Skrevet

Ja, det går nok over, er nok verst når det står på. Han er jo tre måneder nå, så det bør vel kanskje gi seg snart (håpe, håpe).

Er allergisk mot kylling, ellers hadde jeg nok laget mye mat med det.

Det er greit å få litt tips til andre ting når man står der og ikke kommer på noe.

Takker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...