Gå til innhold

Utregning av permisjonspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noen (skremmende) rykter om at fra 01.01.07 begynnte de å regne permisjonspengene ut fra hvor mye man jobber de 4 siste ukene før permisjonen. Det kan da ikke stemme??? Skal de ikke regne gjennomsnitt fra de 6-8 siste mnd? Blir jo skikkelig feil å regne de 4 siste ukene, det er jo da de gravide har mest plager, er mest borte, har timer hos jordmor og lege osv osv...

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer ikke! jeg går på provisjon på jobben å de sa jeg skulle levere de 6 siste løns slippene! så det stemmer nok ikke! =o)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å levere lønnslipper fra juli i fjor, så det stemmer nok ikke.. det vil i mitt tilfelle bli 10 mnd før fødsel :)

Skrevet

det er forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. hos oss regner de for et helt år. andre steder 6mnd. eneste krav er vel at man må ha jobbet seks av ti siste mnd.

Skrevet

Hos meg tok de visst og regnet ut ifra de siste 3 år.

Skrevet

Utregningen kommer helt an på hvordan lønnen og arbeidsdagen din er før du går ut i permisjon. Dersom du har fast månedslønn, regner de hva du får i foreldrepenger ut i fra siste lønnsslipp. Men dersom inntekten din er variabel, vil de måtte trenge et større beregningsgrunnlag, dvs man må sende inn lønnsslipper for et større tidsrom. På den måten får NAV regnet et representativt gjennomsnitt av lønnen din, som vil utgjøre grunnlaget for beregningen av permisjonspengene. Med andre ord - dersom du har fått mindre utbetalt siste måneden før fødselen, skal du ikke frykte av den grunn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...