Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Vaert i Norge? Gjort noe der dere bor??
yasmina Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Vi har brukt tiden på å pakke, drar nedover om en ukes tid.Spist masse god mat siden det blir jul neste gang vi skal hjem.... Ellers så har vi tatt ungene i svømmehallen og vært ute og rent på akebrett. HAr vært en trivelig påske !!! Du da ?
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2007 Blir vel lenge til dere ser snoet igjen da sikkert?? Slappet av har jeg gjort..Ikke gjort en ting faktisk, annet enn aa trene litt da.. Kom hjem fra jobb torsdag kveld til stroekent hus, alle klaerne vaska og stroeket, mathandlinga gjort og ja alt..Saa jeg slapp aa gjoere en ting saann sett..Trent, lest boeker i sola og sett paa tv.. Lekkert!!
2trollunger Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Vi har vaert her i Australia. Snuppa er tre aar naa, saa vi proevde aa lage litt tradisjoner! En dag malte vi paaskeegg, som jeg senere hang opp paa en kvist i en vase! (ikke veldig lekkert..) Og saa lagde vi kjeks som vi skjaerte ut av kanin-former (saanne cookie-cutters), og pynta med farget glasur. Loerdag var det norsk paaskeegg, og soendag australske paaskeegg. (Sjokoladeegg) Utenom det har vi vaert endel paa stranda og hatt masse besoek (naar man flytter til kysten blir man plutselig saa veeeldig populaere..)
Sinah Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Siden påskepynten ligger i en boks i Norge et sted, lagde vi også litt påskepynt og hang opp i stua. Hadde besøk av broren min med familie, så det har blitt en del sight-seeing. Påskeaften hadde vi påskeeggjakt i parken for de under 13 år. Det var suksess, ingen brydde seg om at det var meget provisoriske egg, laget av en plastikkboks og aluminiumsfolie - fant ikke den norske utgaven her. Snuppa vår har 2 ukers påskeferie, så uka etter påske dro vi til Norge for jobbintervjuer, overtakelse på huset og barnebursdager. Deilig å være tilbake i Dublin!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 19. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2007 Deilig aa vaere tilbake i Dublin, men dere skal flytte hjem eller (siden dere har overtatt hus??)
Sinah Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Når svangerskapsperm. er over og jeg ikke har norsk lønn lenger, blir det for dyrt her. Barnepass er det dobbelte av hjemme og lønnsnivået er lavere. I tillegg til problemer med leietakerne hjemme etc. gjør det at vi vender nesa hjemover, men skulle gjerne blitt et år til (særlig hvis jeg kunne ha fortsatt å gå hjemme og kose meg, da ;o). Vi liker oss veldig godt her. Merker også at selv om jeg gleder meg til å komme hjem, har jeg nesten begynt å planlegge neste utenlandsopphold. Får bare mer lyst til å reise ut av å være utenlands. "Dessverre" er Norge uovertruffent (kanskje bortsett fra når det gjelder Sverige), med å legge til rette for barnefamilier. I de fleste andre land må man tjene så mye mye mer for å få samme levestandard + at man gjerne jobber mer, arbeidsgiver har mindre forståelse for at man tar hensyn til familie etc. Men når ungene blir litt større, da er det ut igjen!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 20. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2007 Hva med aa faa en unge til da??? hehehe saa faar du fortsette paa permisjon.. ;-)
Sinah Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Bare så synd at de må følges opp etter det første året i permisjon, he-he ;0) Er en av tre selv, så to er jo på en måte en for lite, men tror ikke jeg har energi til mer enn to + full jobb, selv om jeg håper å redusere til 80 % etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå