Lilje74 Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jenta vår på 7 måneder er forkjølet og er veldig tett i nesen. I tillegg er hun litt blank i øynene og i morges hadde det rent puss fra det... Hva gjør man med slikt? Mener jeg leste noe om å dryppe øynene til babyene med morsmelk? Er det nødvendig, eller går det over av seg selv... Dette er sikkert et håpløst spørsmål... men en gang skal jo være den første for alle... Hjelp?
Ouagadougou Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 hei Jenten vår på 4.5 mnd har hatt puss i øynene siden hun ble født pga trange tårekanaler. Vi har fått beskjed om å ta det vekk med morsmelk eller med øyebadevann. Ta morsmelk eller øyebadevann på litt bomull og vask øyet forsiktig. Du kan jo prøve det dersom pusset er plagsomt for jenten din. Med mindre selvet øyet er rødt eller hovent så er det ikke noe farlig og ikke noe som må behandles
Lilje74 Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2007 Tusen takk for så raskt svar! Vi reiser på ferie til Spania i morgen så det føltest litt ubehagelig ikke å vite noe om hvordan man bør gjøre med slikt...
Happy Ignorant Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Hei Lilje74 Gutten vår hadde øyekatarr; puss og røde øyne, fikk salve hos legen, men tips om å prøve morsmelk i 4-5 dager først. Sprutet mm på kompress og vasket øynene når jeg så det var puss der, og etter et par dager var han frisk. Du kan forresten bruke mm i nesen også. Sprut det inn og legg henne litt på magen, så kommer snørret ut. Eller bruk saltvannsdråper eller nesespray(rhinox 0-2 år) hvis ingenting annet hjelper. De skal helst ikke være tette pga at de lett kan få øreverk, men det vet du sikkert. Lykke til!
Lilje74 Skrevet 9. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2007 Hei Loiz, (Kjent nick fra mer aktive BiM-tider :-) Kjekt å se deg her også! Så lurt å legge på magen etter en sprut med saltvannsdråper eller mm. Det har jeg ikke tenkt på! Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå