Gjest Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 I dag laget jeg gulerøtter,poteter og egg som jeg moste...og la i middagsglass...så sier moren min at de små ikke bør få egg pga allergi. Hverken jeg eller sambo har allergi men andre i familien har... uff, nå har jeg liksom stresset og lagd mange middagsglass som jeg skulle fryse ned:-( :-(!! noen?
Lilje74 Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Jeg mener jeg har lest at man skal vente ganske lenge med å introdusere egg... at egg er en av de få tingene det er viktigst å vente med... men om dere ikke har mye allergi i familien er det kanskje ikke så farlig? Har du sett på matportalen.no?
Gjest Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Har ikke lest der nei...men tror jeg bare må kaste alle glassene jeg lagde i dag da :-( vil ikke ta sjangsen tror jeg.....
Murmeline Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Egg er i fareklasse 1 (verst) for allergen mat: http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1536&ID=2809
Gjest Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Jepp, du kan ikke gi egg til en som er seks mnd- så de må nok kastes (eller gis bort til et større barn kanskje?)
Fantorangen Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Kan man ikke prøve å gi det og se om de reagerer da? Eller er det dumt og kan framkalle allergi???
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 egg bør ikke gis før etter 8 mnd sånn generelt. og ikke før etter 1 år dersom allergi i familien. eggeplommen er mildere enn eggehviten. så en bør først gi den når en introduserer...så beklager...ville ikke gitt det jeg iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå