Gå til innhold

bidrag fra far???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn nå i mai. Og håper selvsagt å kunne amme barnet. så pappaen kommer vel bare til å komme på besøk og ha barnet noen timer her og der. selvsagt så ofte han kan, men ikke på overnatting. så lurer på hvordan det blir med bidrag fra far det første året..? noen som har noen erfaring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge det ikke er overnatting så betaler pappaen som om han ikke har samvær,

sånn er det her ihvertfall

Skrevet

oki.. har du en anelse hvor mye?? vet d kommer ann på hva man tjener.. begge tjener sånn ca rundt 300000 i året. før skatt selvsagt. prøvde den kalkisen på nav, men jeg skjønnte ikke så mye...

Skrevet

Jeg ville ringt ditt lokale NAV og bett om en time - de kan hjelpe deg/beregne barnebidrag for deg!

Jeg syntes også det var vanskelige å bruke bidragsveilederen på nettet, men NAV var veldig imøtekommende!

Skrevet

ja oki.. skal gjøre det. men er dette noe man gjør før fødsel? jeg vet og at pappaen vil ta en dna for å være sikker, så kanskje jeg bare skal vente til dette er avklart???

Skrevet

Du får ikke bidrag før barnet er født. Du kan jo eventuelt forberede pappa'n på han han må betale bidrag, evt høre om han vil bidra til innkjøp av "de store tingene" som barnevogn/bilsete etc.. som han kanskje også kommer til å bruke. Men skjønner at det er vanskelig dersom dere ikke er sikre på om han er faren.

Jeg var "selvstendig" når det gjaldt innkjøp, kjøpte det jeg trengte for egne penger (syntes det var enklest, så slipper man å lure på hva man skal gjøre med utstyret når vi ikke lenger har behov for det - da er det mitt, og jeg kan gjøre hva jeg vil!)

Jeg får 1500 kroner i måneden i bidrag forresten.

Skrevet

Dere kan fint avtale privat bidragsordning, og bli enige om hvor mange timer i uka han skal ha ungen inntil du er ferdig med amming, og han evt da kan ha barnet på overnatting. Man MÅ ikke følge NAVs kalkis slavisk, og heller ikke bruke NAV som veileder. Det beste er om dere blir enige dere imellom.

Det er deres barn, og deres ansvar å betale for det ungen koster!

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...