Gå til innhold

hvor tidlig kan man bestille time til borgelig bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørt det er sånn man gjør rett før. men trenger å vite dato så vi får lokale og alt. får jo ikke bestilt noe til selve dagen uten å vite dato.

og hvordan foregår en slik seremoni i forhold til kirkelig bryllup.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du får bestilt særlig lenge i forveien, kanskje et par mnd? Ring og spør, da vel!

Seremonien er meget enkel, tar bare noen få minutter. Noen få setninger om hva ekteskapet innebærer, og så en del papirarbeid. Synes den er ganske upersonlig, men det mulig dere kan få legge inn noen personlige elementer?

Skrevet

Du får dessverre bare bestilt borgelig vielse etter at du har fått prøvingsattesten. Dvs. tidligst 4 mnd. i forveien. Jeg har bestilt både restaurant og hotell selv om jeg ikke har fått bekreftet vielsen enda. Sorenskriveren sa at hun skulle ha vielser den datoen, og at hun aldri hadde opplevd at de hadde blitt helt fullbooket. Og ingen andre får bestilt noe før meg, så jeg regner med at det går bra...

Skrevet

ja for det blr jo lokalet som blir et problem.. men så lenge jeg veit hvilken dag så bestiller jeg lokale. også drar vi dit med en gang vi kan for å få den dagen=) skal ringe å snakke med de i morgen jeg..

Skrevet

I Kristiansand er det vielser kun siste lørdag på tinguset hver mnd. Så da kan man faktisk nesten regne med å stå i "kø". Jeg ville nok bestilt time så fort jeg hadde klar en dato. Prøvingsattesten gjelder bare for 4 mnd, så jeg ville nok ringt å sjekket når det er vielser i den aktuelle kommunen, bestemt en dato , bestilt time og sendt prøvingsattesenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...