Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er babyene deres på ca to måneder våkne av gangen (på dagen)? Og hvor mye sover de i løpet av døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dagen er det litt variabelt. Men han våkner i åtte tiden, og må da ha seg en blund i elleve halv tolv-tiden. Da pleier han sove ca to timer. Så sover han gjerne i fem-tiden igjen, og kan da sove til seks-halv syv. Bades halv ni, og sovner ca ni. Da sover han til alt fra tre til seks.

Totalt sover han vel 12 timer i døgnet. Men han har seg noen korte småblunder sånn innimellom også da.

Skrevet

Hedda er som regel våken 1-1 1/2 time av gangen på dagtid, da er hun stuptrøtt og sover 2-3 timer i vogna (10-13 og 14.30-17 er blitt ganske fast). På kvelden, før ho skal legge seg for natta er ho våken lengre, som regel 4 timer. Så legges ho i 21-tida, vekkes for mat når jeg legger meg og sover til 8 neste morgen. Sånn har det vårt de siste ukene hos oss.

Skrevet

Hmmm... Vekker du henne for å gi mat? Er det for at hun skal sove lengre? Jeg har blitt fortalt at det ikke er så lurt å vekke de fordi det kan forstyrre søvnmønsteret. Når poden min får mat litt før ni vil han ikke ha noe før i fire tiden. Og søvnen om kvelden er jo veldig bra for dem?

Jeg kritiserer ikke altså. Bare lurer på hvorfor?

Skrevet

Jeg vekker henne når jeg legger meg ja, for at ho skal spise. Ho våkner jo ikke orntlig, bare nok til at ho spiser. Jeg fant ut at ved å gjøre dette sover ho helt til neste morgen, og jeg slipper at ho våkner i 3-4 tida.

Skrevet

Ok. Er jo bra dersom det fungerer bra for deg og veslejenta :)

Skrevet

Funker helt topp for oss! Syns ikke det var ille å amme om natta, men det er deilig å slippe!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...