mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 mange uker har folk komentert magen min..ja jeg vet jeg er stor men har ikke lagt på meg såå mye, 8 kg er i uke 29..og er andregangs. men nå igår reagerte mamma som er min jordmor på magen min også,..selv om jeg tror d er mye luft også, er plaget med det i d siste. mamma vil jeg skal ta en glukosebelastning, noe jeg skal ringe legen å ordne med i mrgn, noen som har tatt d her inne? men er så lei av at folk måå komentere magen min, blir så lei meg. mamma trodde d kunne være mye fostervann også..er ikke plaget med ødem enda, og føler meg i fin form ellers. huff, har liggi her å snufsa en time nå..er så redd d skal være noe alvorlig. de komenterte ikke magen min sist, enda symfyse målene denne gangen er under d forrige svangerskapet? ellers har jeg slitt med vonde kynnere, nesten som rier i d siste, murringer i ryggen og at d drar seg skikkelig..er i økter spesielt om kvelden enda jeg ikke har vært ute på noe heltisk på dagen:( jeg tror i følge mine beregniner at jeg er en uke lengre enn ul..pga siste mens.. noen som har råd, erfaringer?
72mod"ferdig" Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 hei:) tok selv en glukosebelastning for to uker siden..er 32 uker nå. den var helt fin. det er noe alle som har en bmi over 27 tar sa jormor til meg.har lagt på meg 5 kg å symfyse ligger helt på streken:) får daglige spørsmål om det er lenge igjen for jeg har så stor mage. tror du kan ta det helt med ro jeg å nyt svangerskapet:) lykke til videre
Heidi med to gutter + spire Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 ville bare sende deg en klem jeg! Har hørt at magen min er såååååååå stor hele tiden jeg også! Men viste seg nå på ultralyd for noen dager siden at han er 8 % mindre en gjennomsnittet! Så ikke bekymre deg du! Alt er sikkert kjempe bra med babyen din! Ligger litt over på symfyse mål jeg! Kos deg med den flotte magen din du;)
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Kjenner meg igjen, jeg også får så mange kommentarer på at jeg er "stor" og begynner å bli rimelig lei av det. Jeg ligger litt over "normalen" på SF målet mitt jeg da, så jeg ba JM om en ekstra UL for å få sjekka om det er en stor baby der inne eller om det er bare det at jeg bærer barnet høyt oppe i tilegg til mye forstervann. Blir spennede å se på UL. Snakket masse med JM om mine tanker rundt disse kommentarene jeg får hele tiden, blir som deg kjempe lei meg, og merker at det går veldig inn på meg! Jeg blir så irritert over at folk kan prestere å si så mye dumt jeg, f.eks "å herregud du kommer til å få den store ungen" eller " kan ikke huske at jeg var så stor som deg jeg, du MÅ jo være større enn de fleste!!!" Jaja ville bare skrive dette, så som du skjønner så er du ikke alene hvis det er noe trøst.
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 9. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2007 tusen takk, godt å ha noen å dele erfaringer med..men kjenner disse komentarene sliter skikkelig på meg.. tror jeg skal ringe legen min i mrgn og ta en prat med han,..
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 9. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2007 Muffin...jeg vet hvordan d er å få disse komentarene, føler med deg lykke til på ul.
Fire småtroll Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Heisann! Jeg er tredjegangs jeg, og jeg har også stor mage! I uke 28 var sf-målet 32cm, altså langt over normalen. Ble sendt på UL jeg da og der sa de at ungen er stor i tillegg til at jeg bærer den veldig utover.. Jeg måtte også ta glukose-belastning, helt standard prosedyre når ungen er over gjennomsnittet sa legen, men de regnet ikke med noe utslag. Jeg skal ringe og få det ordnet hos lege i mårra. Tar det helt med ro jeg, har jo ikke hatt noen andre symtomer som skulle tilsi svangerskapsdiabetes, og jeg har lagt på meg omtrent det samme som du (10kg nå i uke 31). Jeg er bare stor rett og slett, noen blir det, de tror ungen kommer til å veie nærmere 5kg ved termin, og jeg har hatt mye fostervann og stor morkake de to forrige gangene. I tillegg har jeg en ganske myk og rund mage i utgangspunktet, uten å være overvektig, og alt dette spiller jo inn. Ta glukosebelastningen du, så vet du ihvertfall at alt er okei, men jeg tror nok du kan ta det helt med ro, du er ikke den eneste som har stor mage og som stadig får kommentarer som " nå er det fødsel når som helst ser jeg!"
Amsterdame Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Huff, kan ikke si noe annet enn at du må prøve og overse disse dumme komentarene. Folk er så teite atte! Alle gravide baerer ungen forskjellig og noen ganger ligger den mer utover. Dessuten er det ekstra vann og blod og en morkake som veier endel etterhvert. 8 kg er jo helt normalt ikke sant for nesten 30 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå