Gå til innhold

Vanskelig svangerskap hvordan planlegge nytt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forbereder meg på det verste og håper på det beste....

men vet at jeg trenger mye hjelp ved neste svangerskap og lurer på hvordan får man gjennomslag for alt?

Det er spesielt det at jeg trenger ekstra oppfølging under svangerskapet av lege og jordmor....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel litt å s hvorfor du må ha det, hva det var som "gikk galt" sist.

Hvilken type hjelp trenger du og hvorfor ?

Skjønner hvis du ikke vil si det altså.....

Skrevet

ah de fleste her inne vet om det....

-hyperemesis

-leddgikt (AUUUU)

-fikk premature rier sist gang og måtte legges inn for å stoppe fødsel i uke 30

-blødninger gjennom hele svangerskapet

-svangerskapsforgiftning og alt som følger med dette...

Skal leie en sånn dings til å høre hjertet nå iallefall denne gangen...

Skrevet

Ok, da hadde du nok problemer iallefall :)

Jeg hadde også ekstrem svangerskapskvale og det ble gjort lite for å hjelpe meg med det. Måtte ikke på sykehus eller noe, men vi ordnet det slik at sambo tok ut en del avspasering og gikk kun på jobb fra ca 1000/1030 - 1600 slik at jeg fikk sove lenge. Det hjalp en del, pappaen brukte også sine "barn er syk - dager " på dette i samarbeid med sjefen. hadde det slik til vi var 17 uker på vei, da ble det bedre.

Vi hadde ikke bhg plass til eldstemann, det anbefaler jeg å ha før du begynner på nr2.

Ellers så hadde jeg HELLP første svangerskap og fra 2 trim gikk jeg på kontroll på sykehuset annenhver uke resten av svangerskapet. Dette ordnet jm for meg på første kontroll uten noe problem.

Her ble det jevnlig tatt blodprøver.

En annen ting du kan gjøre er å ta kontakt med jm nå i mens dere prøver slik at du har "orden " på ting når du føsrt blir gravid.

Lykke til !!!

Skrevet

Før du begynner på nr 2 anbefaler jeg at nr 1 er i barnehage og klarer det meste selv, så du slipper og bære rundt på han masse osv.

For meg var det virkig og vente med nr2,så den jeg alt hadde kunne få noe ut av mammen sin ihvertfall før jeg ble gravid igjen.

Og så ta kontakt med lege, og legg opp en plan for svangerskapskontroller og eventuelle behandlinger. Tenk også alternative behandlinger.

Lykke til. Hilsen en med 2 tøffe svangerskap bak seg

Skrevet

Du har rett på prioritert bhg-plass ved hyperemesis gravidarum, hilsen en som også har et forferdelig svangerskap bak seg og planlegger en til! For øvrig bør fastlegen din tilrettelegge for oppfølging, det gjør min :-) I svangerskapet jeg hadde nå fikk jeg kontroller ved sykehuset hver uke fordi det var så ekstremt. Var innlagt flere ganger og fikk blødende sår i mage og spiserør.

Skrevet

Visste ik at man hadde rett på prioritert bhg plass ved hyperemesis...så bra...

Vil egentlig bli gravid så fort som mulig for legen vil sette meg på kraftige leddgikt medisiner som det er ganske vanskelig å bli gravid med...

men vi kommer til å vente til juli-august hvis jeg har fått ordnet alle problemer som henger igjen etter første sv.skap....

Skrevet

uff og misunner ikke dem som får hyperemesis i sv.skapet...jeg var også innlagt med dette...og jeg og blødde fra magen men fant aldri ut grunnen til det....de ville ha sonde ned i magen min men jeg nektet plent...så jeg slapp unna med å bare ha posene i armen....

når planlegger du å bli gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...