Regnbuemor til 2 Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Nå har jeg sitti her et døgn og lurt på om jeg kan ha fått svangerskapsforgiftning. Har hodepine, vondt øverst i magen, har hovnet veldig siste døgnet, er kvalm og urolig. Så tenker jeg at jeg ikke vil ringe føden for det er sikkert ikke noe alikevel, vil ikke bry noen. Mange av symptomene er veldig diffuse, og jeg må innrømme at jeg må kjenne etter om jeg har dette, å da vil jeg i allefall ikke bry noen. Og det med proteiner og blodtrykk vet jeg jo ikke. Var hos JM for snart en måned siden, og skal dit igjen om en uke. Tror dere at jeg kan stikke oppom legekontoret i morgen med urinprøve og måle blodtykket, eller vil jeg måtte ha time hos legen. Har ikke lyst til å vente en hel uke, men jeg kan alltids vente til i morgen liksom, eller....???
vår2007 Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Syns absolutt ikke du skal vente unødig..ville fått sjekket blodtrykk og urin i morgen,du har symptomer på sv forg.!!jeg hadde lett svangerskapsforgiftning noen uker,det gikk seg til med mye hvile,men måtte undersøkes annenhver dag fordi det kan utvikle seg veldig raskt.I løpet av timer!.. antakeligvis ikke noe å bekymre seg for men svangerskapsforgiftning er ikke noe særlig å gå med uoppdaget!1 Lykke til da!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Jeg ville ringt føden idag jeg og forklart hvordan formen er....de er jo der for at vi skal få hjelp og veiledning. Det gagner ingen at du blir redd og bekymret.... Hvis du snakker med føden får du nok beskjed om du kan vente til imorgen eller ikke med urinprøve og blodtrykk! Lykke til;)
DK+2 Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Æ hadde svangerskapsforgiftning me den her karn. Blei sottn igang 2 uke før termin pga det. Æ vil absolutt råde dæ t å ringe føden å få det sjekka fortast mulig. Min kar blei vældi underernært den siste tia pga sf, så han e vældi spinkel å mangle underhudsfett. Bedre å ringe en gång førr mykje enn en gång førr lite! Løkke tell =)
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Hei! Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt føden nå. Jeg hadde sv.skapsforgiftning i forrige sv.skap. Det ble ikke oppdaget i tide og resultatet var at jeg måtte forløses med haste ks. i uke 28. Ikke for å skremme deg, men..... Hvis du synes du har disse symptomene du nevner synes jeg du skal få noen til å undersøke deg.
_Mita_<3 Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Jeg ville sjekket meg for å være sikker.. har det akkurat som du har det nå.. pluss at blodtrykket mitt gikk litt opp sisst for 3 uker siden. og at jeg har hatt protein i urinen for 1 mnd siden.. Har hatt vondt i hode og kvalm nå i 4 dager ca.. og vondt øverst i magen.. kjennes ut som om jeg sprekker.. men jeg skal heldigvis til JM i morgen så får se da..Men jeg har ingen vann i kroppen.. og det er de første tegna så veit ikke helt.. men siden det er så lenge til du skal til jm ville jeg ringt og fått med en time i morgen Lykke til
Regnbuemor til 2 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2007 Takk for støtten alle sammen. Det er det som er så flott med BIM. Var på legekontoret i sta, og tok prøver av urin og blodtrykk. Urinen hadde bittelitt proteiner, ikke mer enn hva som er helt greit, og blodtrykket var veldig lavt, så da var jo det i orden. Legen tok for sikkerhets skyld blodprøver for å sjekke leveren siden jeg har vondt øverst i magen. Men han trodde det burde være helt OK med meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå