Gå til innhold

MA-SA februar-mars skravletråd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kom igjen' a, jenter!!!?!!! Nå må flere av dere komme dere over på 1.tri! Jeg venter der så vi kan starte en egen tråd der også:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steik kor misunnelig jeg er Positiva! hehehe.

Kommer etter. Får termin 22/1 jeg:-)

Klem

Skrevet

Hallo hallo, jenter! Da er jeg back in business!! Takk for ropehjelp, Ane, det funket som bare det. TR kom i går, 5,5 uker etter at MA ble oppdaget og jeg fikk piller, og akkurat 5 uker siden utskrapning. Slettes ikke verst! Nå blir det spennende å følge med syklusen framover, håper jo den er like eksemplarisk som før (har hatt 28-29-dagers sykluser fra dag 1 etter p-pille stopp!)

Jeg synes TR var litt heftigere denne gang, men jeg ser på dere andres erfaringer at det er ganske vanlig. Så da tar jeg det som et tegn på at kroppen kvitter seg med alt grums, slik at det blir ryddig og pent der inne til neste huleboer flytter inn :)

Noe nytt hos dere andre? Noen som har begynt å nærme seg IKM igjen, snart???

Skrevet

Hei hei!

Positiva; vi er minst like utålmodige på å komme etter inn på 1. tri her i gården iallefall... Var på nyfødtbesøk i dag, og det hjalp ikke akkurat på babylysta :) Kan ikke helt slippe den følelsen det var å sitte med et lite nurk på brystet å bare nyte...

Måånestråle: Godt at hun kom endelig! Jeg hadde også en mer ubehagelig runde denne første gangen etter utskrapinga, så vi får bare håpe at det nå er rent og pent og klart for ny huleboer (fint ord forresten, jeg tror jeg adopterer det fra deg) snart igjen...

Ellers er jeg vel midt i min fruktbare periode, eller noe sånnt... Det er ikke lett å holde styr på alt dette med sykluser og sånt... Men vi prøver oss fram og håper på det beste :)

Har ikm den 17. mai, så det er jo enda ei stund igjen... Bare å smøre seg med tålmodighet ja :)

Skrevet

Hei på dere jenter!!!

Nå har jeg kommet hjem fra noen deilige dager i Madrid og selvfølgelig komme tr endelig etter ma jeg hadde i februar!!! Typisk at den velger å komme de dagen jeg har litt ferie, men men da ble det en ny pp på meg da :)

Mange som har testet positivt her i det siste eller??

Har dere fått riktig syklus etter ma/ sa dere hadde?

Ha en strålende kveld:)

Skrevet

IKM 17. mai, Ane, det må bety lykke! Når alle går rundt på 17. mai og roper HURRA, så kan du late som om de roper for deg!! ;)

Skrevet

Hm... har en litt dårlig dag i dag... TR er kommet tilbake og dermed er vi jo klare for nye forsøk, men nå synes jeg det virker innmari skummelt å skulle prøve å bli gravid igjen. For tenk om vi mister enda en gang? Eller tenk om det plutselig er mye vanskeligere å få den til å sitte denne gangen? Jeg merker at jeg IKKE er så veldig motivert for nye skuffelser, og burde kanskje derfor vente enda litt med å sette i gang for fullt?! Gruble gruble, altså!

Noen andre som har slitt med slikt?

Skrevet

Måånestråle: Ja, jeg kjenner meg igjen i de tankene.. Det er de tankene om at ting kan gå galt, eller om en kommer til å bli gravid igjen... Vi har snakket litt om vi ikke skal prøve så veldig før etter bryllupet, da er jo ting kommet enda litt mer på avstand... Men samtidig så er jeg litt redd for at det skal bli vanskelig å få ting til at det er dumt å ikke begynne å prøve med en gang...

Det går litt i perioder, og noen dager er lettere enn andre med tanke på disse tingene. Håper du klarer å legge vekk tanken litt også, jeg er overbevist om at en må prøve å gi hodet sitt litt fred. Ikke det at det er så lett... :)

Ellers er vel 17. mai en grei dag å vente på... :)

Skrevet

Måånestråle; skjønner godt at du tenker sånn. Det er helt natulig. Men sjangsen for at det skal skje en gang til er jo minimal.

Og om det skjer, så vet vi jo at det går fint å komme igjennom og gå videre med. Nå har vi jo erfart det.

Jeg tenker sånn at om jeg ikke mister neste gang blir jeg lykkelig. Forrige gang fikk jeg sjokk da jeg mistet for det var helt utenkelig. Det var noe som skjedde alle andre..... Men nå tenker jeg at, ja ja,,går dette så...heheh

Det går bra. Ikke vent. Da kaster vi bare bort verdifull tid. Vi er ikke tenåringer lenger:- )jhehehe

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord jenter! Jeg vet jo EGENTLIG at det ikke er noen økt sjanse for abort neste gang, men det murrer nok litt i bakhodet at mamma mistet to ganger når hun var på min alder.. og så har vi lavt stoffskifte begge to. Mamma visste ikke om sitt lave stoffskifte på den tiden, og ga opp etter de to mislykkede forsøkene fordi hun hadde to unger fra før. Mitt stoffskifte er jo egentlig ganske godt regulert, men kom helt i ulage med én gang jeg ble gravid. Legene sier at dette ikke skal være noen grunn til å abortere, og det er det kanskje ikke heller, men jeg fungerte veldig dårlig i denne perioden og er kanskje enda litt mindre motivert for et svangerskap til hvis det ikke skal gå bra denne gangen heller...

Jeg tenker som deg Ane, på en måte føler jeg meg ikke klar for å begynne igjen, men samtidig så vil jeg ikke kaste bort tiden, spesielt med tanke på at det kan hende at det ikke går bra denne gangen heller. Det hadde jo vært greit å bli ferdig med alle de mislykka forsøkene så fort som mulig, liksom!

MEN: jeg har inngått en avtale med samboeren i dag. Han har vært litt opptatt av at vi ikke skal stresse med prøvingen og jakte så intenst på EL osv. Men nå har vi bestemt at denne pp skal jeg teste etter EL for å ikke bli gravid denne mnd, og for å finne ut sånn ca når EL er i syklusen. Og så skal vi kjøre på MAKSIMALT rundt EL i neste pp. Da er det mulig at vi kan få med oss de store ferieplanene våre i januar (man kan jo ikke fly langt de siste 6 ukene i svangerskapet), og så får jeg litt mer tid på meg, samtidig som vi får bedre sjanser for å treffe blink ved neste anledning. Så det tror jeg er planen vår fremover!

Skrevet

Vi får bare se hvordan det går, og håpe på det beste. Ellers tror jeg eggløsningen er her. Har ikke tenkt over dette med el-slim før, men jeg tror jeg oppdagen noe sånt i går..

Været er fantastisk flott i dag, herlig å jobbe i barnehage disse dagene. Da er det så flott :)

Håper helga blir flott for dere alle!

Skrevet

dytt!

Ingen forandring her. TR endelig kommet etter 36 dager, varte kort og var lett. Lader opp til maksimal utnyttelse av denne pp'n. Dersom syklus er på 36 dager nå er EL ca. 22 mai, men tar ingen sjangser. Dette skal bli tidenes aktive måned! :)

HVordan har dere andre det etter SA/MA? Back in business?

Skrevet

her er kroppen i normalt gjenge igjen tror jeg... Fikk tanta for første gang etter SA forrige fredag, og den varte i 5 dager, slik som den gjør til vanlig... Så da kjører vi på denne mnd, og håper tanta holder seg borte resten av året :)

Skrevet

Tråden vår hadde havnet på side 3, så jeg dytter!

Noe nytt hos noen? EL? TR? Tester med fine blå kryss???

Her har TR tydeligvis kommet for å bli. Har vært her i 8 dager nå, og det er 3-4 dager mer enn normalt. Den er heldigvis ikke så kraftig da.

Skrevet

Jeg har/har hatt el i disse dager (håper jeg). tester ikke med el-tester, så jeg er jo ikke helt sikker. De neste to ukene blir vel bare å kjenne etter alle mulige og umulige tegn på et sv.skap. :)

Skrevet

Til alle dere som lurer på om dere er klare for å prøve igjen:

jeg var en av dere som hadde en MA i februar,etter TR brukte jeg EL tester,og den satt. Men jeg er forberedt på at det kan gå galt igjen,trodde det gjorde det p.g.a blødning tirsdag kveld,men ul på onsdag så jeg hjertet slå,jeg er 8+2. Skjønner godt at dere lurer på om dere er klar for å prøve igjen i frykt av at det skjer igjen,men jeg tror at uansett om man venter en TR eller 7 mnd,så vil man aldri være klar for å miste igjen,og tankene om at det kan ende i abort er der uansett hvor lenge man venter. Det er jo en vond erfaring vi har med oss som vi ikke kan bare glemme. Når dere blir gravide igjen,kommer dere sikkert til å tolke alle slags signaler og det er ikke lett å slappe av. Jeg hadde få symptomer sist og enda mindre nå,så jeg klarer nok ikke å slappe av før jeg er på ul den 25.5,tiltross for at jeg så hjertet slå på onsdag.

Det er ikke til å stikke under en stol at bekymringene kommer til å være der en stund neste gang dere blir gravide (snakker bare utifra min situasjon nå altså). Jeg vil anbefale å søke legen om tidlig ul,det gjorde jeg,men p.g.a blødning fikk jeg en tidligere også. Det kan være lang ventetid på sykehusene om ul,jeg fikk beskjed om at det kunne ta opp til 8 uker,men at jeg skulle få innen 3 mnd,heldigvis tok det ikke så lang tid.

Vet ikke om jeg fikk frem det jeg tenkte i dette innlegget; men kort oppsummert:

*** Uansett hvor lenge det drøyer til du blir gravid så ligger bekymringene der.

*** Bestill en tidlig ul,for å berolige deg selv

*** Det vi har opplevd kommer alltid til å være med oss,og er ikke noe vi kan glemme.

************* Tilslutt lykke til i deres neste svangerskap,og prøv å slappe mest mulig av,det er ikke lett det vet jeg av egen erfaring.

**** prøv å tenke: man sier at de fleste mister en gang,nå har vi mistet en gang,så nå er vi ferdige med det. (dette er heller ikke lett,vet det)

håper flest mulig av dere kommer over til 1 .trimester snart.

Skrevet

dytter oss bare litt opp på lista igjen, jeg.

Skrevet

Solstrålen, takk for hyggelig innspill. Det var ganske beroligende for meg og sikkert for mange av dere andre som er her.

Jeg håper at spiren sitter denne pp. Har IKM i morgen, men tar ingen glede på forskudd om TR ikke dukker opp da jeg er litt usikker på om syklusen er tilbake i gamet igjen.

Jeg syntes det er så mange som mister for tiden. Fikk høre i går om en kollega som mistet som var 19 uker på vei...grøss... vel. Jeg er forberedt på det verste og glad for det beste.

Enn dere andre da. Noen som har IKM i disse dager? Utrolig mange som ble gravid nå i uke 19 da. Spørs om kvoten er oppbrukt og jeg må vente en runde til? heheh.

Klem

Skrevet

Så spennende med ikm i morgen , da!

Selv har jeg vel i hvert fall 9-10 dager før jeg kan teste (hvis ikke tr kommer for tidlig, slik som sist). Er slitsomme de dagene mellom el og ikm. Kjenner etter "tegn" hele tiden.

Får satse på at kvoten i mai er veldig stor, slik at det blir plass til mange flere herifra på januar-klubben!!:)

Lykke til!!

Skrevet

hei!

Lurer på et par ting:

-Andre som har forsinka el i andre pp?

- Andre som også sliter med mye kviser og urein hud? Kan det være tegn på mye mannlige hormoner, dvs ikke så lett å bli gravid??

Jeg er seks dager på overtid for eggeløsning, og puberteten vil ingen ende ta, ja, ja, he,he...må le litt av dette styret også!!!

Håper vi ses i januar-klubben eller så blir det vel februar-klubben - håper det skjer noe snaaaart.)

Skrevet

Hei millymolly. Jeg har aldri lett etter El og aner ikke helt når jeg har dette så jeg vet ikke. Fikk tilbake TR etter 30 dager så jeg tror jeg er nogenlunde normal i syklus. Ellers har jeg også hatt veldig mye kviser i det siste...?? merklige greier. har det normalt ikke ellers.

Lykke til

Skrevet

Takk for svar Modesty Blaise!!

Jeg er nok mer pubertal nå enn tidligere!! Lurte på å ringe å bestille legetime, men tenker at det går vel over snart....

Ellers har jeg fått GRAVID -magasinet i posten i dag. Jeg bestile gravid bladet like før MA... da jeg henta posten, gjemte jeg bladet godt under avisene... en merkelig følelse, og nå ligger bladet godt gjemt i bokhylla .Får meg ikke til å lese - skal prøve å spare lesinga!!

Må bare bli gravid først:)

Skrevet

Skjønner hva du mener ang GRAVID-bladet, millymolly. Jeg fikk pakke i posten fra babyverden her om dagen, enda jeg har lagt inn i profilen min der at jeg ikke er gravid lengre.. Det føltes litt rart å få bittesmå bleier i posten...!

Skrevet

bitte små bleier, ja, den var drøy!! Rart de ikke oppdaterer systemet sitt, så du og andre kan få slippe det!!

Mye som minner meg om baby og å bli gravid for tida, nesten litt vel mye... får mailer fra dinbaby og andre nettsteder!

For fire år siden, like før jeg ble gravid med lillegutt var jeg hjemme og så på tv en formiddag. Da fikk jeg se en kort tegnefilm som het "I wanna be pregnant", og den viste en bizzy dame som så barnevogner og babyting overalt satt sammen med sangen "I wanna be pregnant" .

Har sangen på hjernen enda!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...