Måånestråle Skrevet 14. april 2007 #51 Skrevet 14. april 2007 Hei alle sammen! Kan jo gi lyd fra meg jeg også Nå er det over 3 uker siden MA ble oppdaget, og jeg har fremdeles litt grums i systemet. Brun utflod kan vi vel kalle det nå (blod?). Litt lei... Regner med å måtte vente en stund til på mensen siden jeg har blødd helt til nå. Er i gang med EL-testing for ikke å bli gravid før TR er tilbake og kroppen har nullstilt seg, men er ikke så flink til å huske å teste hver morgen... Linnea: MA = Missed Abortion, fosteret er dødt, men kroppen har ikke fått det helt med seg og støter det dermed ikke ut. Dvs at man ikke blør det ut selv, og må få hjelp til å få fosteret ut enten vha piller eller utskrapning SA = Spontan Abort, kroppen støter selv ut fosteret, man blør det ut. Jeg kan prøve å finne den info-lista der det står oversikt over alle forkortelsene og dytte den opp
Ane med lillegutt Skrevet 15. april 2007 #53 Skrevet 15. april 2007 Modesty Blaise: BO står for blighted ovum, det er når en befruktning finner sted, men at utviklingen stopper opp så tidlig at en ikke kan finne noe i livmoren annet en fostervann. Resten av kroppen får det ikke med seg og fortsetter å tro at du er gravid... Jeg måtte ha en utskrapning siden ikke ting kom ut av seg selv... Ellers så var det fint å høre at noen hadde fått positive tester, gratulerer! Ingen verken mensen eller noe her i gården, det tar tid dette... Bare å smøre seg med tålmodighet Har hatt ei helt forferdelig rar helg, ikke helt stabil i hunøret, kjente plutselig at jeg savna babyen vår så masse... Helt utrøstelig... Midt oppi det fikk vi vite at et vennepar av oss fikk baby nå i gårkveld, og det er jo helt fantastisk, men jeg kjenner at jeg syns det var kjempetungt... Trist at en skal være så bitter.... Huff, nå ble det mye klaging, og langt ble det også, men det går seg nok til... ) Innimellom er det litt godt å bare få det ut. Og her inne er det så mange flotte jenter, som nok er til stor hjelp for veldig mange. Iallefall håper dere har hatt ei fin helg, og ønsker oss alle lykke til på vegen mot ny spire i magen )
whoopsie daisy Skrevet 15. april 2007 #54 Skrevet 15. april 2007 TR kom på lørdag, 26 dager etter SA. Det ble en ganske kort syklus så egget fikk ikke all verden av tid til å feste seg når det bare var 11 dager siden el...Og så jeg som hadde så god følelse denne pp...Legen sa det var enklere å bli gravid etter en SA, så jeg håpet litt på at det skulle klaffe momentant, men det gjorde det jo ikke..Ble ikke veldig deppa da TR kom egentlig. Etter SA så har jeg faktisk tatt prøvinga veldig med ro. Men litt skuffa ble jeg jo...Jeg vil ha en spire snart!!!! Jeg håper dere andre har større suksess! Krysser fingrene for dere!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 15. april 2007 #55 Skrevet 15. april 2007 her i gården skjer det ikke så mye... TROR jeg hadde EL før helgen, hadde i alle fall murringer, men ingen mens... Aner ikke hvordan syklusen er enda, er 3 uker siden SA. Så vi får vente og se...
Modesty Blaise Skrevet 15. april 2007 Forfatter #56 Skrevet 15. april 2007 Hurra i dag kom min TR tilbake. 30 dager etter utskrapingen. Ane, jeg hadde også utskraping 16 mars så vi har helt lik ventetid:-) Men nå er min over.YEAH! Så at jeg har EL 29, april og det passer fint for det er en av de dagene min kjære ikke er ute og reiser...han er mye på farten for tiden. Blir IKM uke 19 på meg.
Gjest Skrevet 15. april 2007 #57 Skrevet 15. april 2007 jeg har det helt likt som deg... bare 21 dager siden. Ingen TR, men masse prøving og en god dose forhåpninger..... Takk for denne tråden!
Gjest Skrevet 15. april 2007 #58 Skrevet 15. april 2007 Det ble litt surr i innleggene... Jeg skulle liksom svare på MissUlv sitt innlegg..... hmm....
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 15. april 2007 #59 Skrevet 15. april 2007 Ja, vi kjører på! Og jeg er veldig optimistisk! Men siden jeg tror jeg hadde EL før helgen (mensmurringer, men ingen TR), så begynner jeg nå på den laaaange ventetiden....... Syns de ukene fra jeg tror jeg har EL og til jeg kan teste er utrolig lange!
Ane med lillegutt Skrevet 15. april 2007 #60 Skrevet 15. april 2007 Gratulerer med tanta Modesty Blaise Krysser bare fingrene for at den straks kommer her og da, og godt å høre at det har tatt like lang tid for noen andre.... Rare greier å gå og vente på tanta... Hehe, ikke det en ellers gleder seg mest til ) Da krysser vi fingrene for at det ikke blir noen tante på deg i uke 19 Og at kroppen min kan komme i gang igjen snart )
Ane med lillegutt Skrevet 15. april 2007 #61 Skrevet 15. april 2007 Herremin, her ser jeg jo at jeg har skrevet 16.mars som dagen jeg hadde utskraping, men det er jo feil... Jeg hadde utskraping 16. februar.... Hmm, lenge siden...
Modesty Blaise Skrevet 15. april 2007 Forfatter #62 Skrevet 15. april 2007 Ane; Så lenge siden?! Da er det jaggu på tide at den tanta viser seg!!! For en siste gang!
Klikk Skrevet 16. april 2007 #63 Skrevet 16. april 2007 Så fint med en sånn tråd! Jeg fikk endelig TR igjen i natt. 40 dager etter SA! Men veldig okei, vet litt mer når jg har EL nå da. Håper i hvert fall på stabil syklus fremover
Positiva Skrevet 16. april 2007 #64 Skrevet 16. april 2007 Kjempebra, Modesty! Nå kan vi være skravlevenninner på to tråder:o) Kort om meg: Prøver på nr.3. Hadde MA i september, og SA i februar. Prøver igjen nå, men er jo innerst inne livredd for at det skal gå galt igjen. Skal til spesialist i begynnelsen av mai, men blir jeg gravid denne runden (IKM om ca en uke), må jeg komme meg inn så de kan ta noen prøver i full fart. Har noen av dere tenkt på at dere kan ha lavt østrogen eller progestoron? Har hørt at det ofte kan være grunnen til at man mister og at det visstnok bare skal være å ta et tilskudd de første månedene, så hjelper det å holde alt på plass....? Skal ihvertfall høre med gyn om det når jeg er der. Ellers ønsker jeg dere masse lykke til alle sammen!!!!!
Modesty Blaise Skrevet 16. april 2007 Forfatter #65 Skrevet 16. april 2007 Positiva: Ikke sant det var lurt med en egen tråd for oss? Vi har jo en del rare spørsmål og tanker som mange andre ikke interesserer seg for. Også kan det være spennende å se om det virkelig er så lett å bli gravid igjen som alle sier... Når det gjelder østrogen og progestoron har jeg aldri hørt om at mangel på dette kan føre til at man mister. Så bra at du skal til spesialist nå da så får du avdekket om det kan være dette. Jeg krysser fingrene siden det er min første "ulykke" og tenker at det ikke var liv lage for denne babyen. Bedre lykke neste gang osv... Jeg krysser fingrene for din IKM.
Ane med lillegutt Skrevet 16. april 2007 #66 Skrevet 16. april 2007 Modesty Blaise: Hmm, ja over åtte uker, og idag måtte jeg ta en test for å sjekke at jeg ikke var blitt gravid... Og den var jo negativ, så da er det jo ikke det heller... Lurer litt. Tror jeg skal ta en telefon til legen i morgen og høre om han har en time til meg.... Positiva: Har du mistet flere ganger? Håper det går bra for deg neste gang iallefall, og at du kan få noen svar fra spesialisten. Det er jo alltid bedre å vite det om det skulle være noe galt...
Ane med lillegutt Skrevet 16. april 2007 #67 Skrevet 16. april 2007 Positiva: Nå ser jeg jo at du har skrevet noe om det litt lenger opp... Tror jeg må ta meg bedre til å lese alle svarene...
Modesty Blaise Skrevet 18. april 2007 Forfatter #68 Skrevet 18. april 2007 Hei igjen. Jeg var hos en venninne nylig og fortalte at jeg hadde mistet og det første hun spurte meg om var om jeg var rhesus minus. Og det er jeg. Da fortalte hun at det var hun også og hadde mistet fire ganger. Hun har tre barn i dag og hadde fått vite av leger at vi som er rehsus minus må ha en sprøyte med antistoffer i kroppen for ikke å abortere. Jeg fikk denen sprøyten før jeg dro fra sykehuset etter utskrapingen men de forklarte meg ikke særlig hvorfor jeg måtte ha den og at det var derfor jeg kunne ha mistet. Noen av dere med lignenede erfaring? Ellers er jeg snart ferdig med TR. Hurra. Gleder meg til EL og ser frem til min kjære kommer hjem til helgen. (Han er bortreist en uke)
Gjest Skrevet 18. april 2007 #69 Skrevet 18. april 2007 Kjære skravletråd ) Da var vi pån igjen, spire i magen, bitte liten, bare 4 uker! Men en god start! Med en SA i kroppen fra februar, så venter jeg at jeg skal begynne å blø hvert øyeblikk. Håper denne følelsen gir seg raskt! Har hatt min del uflaks! Lykke til til alle andre her inne, håper det går bra med dere veldig snart )
Modesty Blaise Skrevet 18. april 2007 Forfatter #70 Skrevet 18. april 2007 Hei Minni. Så utrolig herlig med ny spire på gang??! Gratulerer så mye! Skjønner godt hvordan du tenker. Men de aller fleste mister bare en gang:-) Så dette skal nok gå bra. Jeg krysser fingrene for deg og spire. Klem
Gjest Skrevet 19. april 2007 #71 Skrevet 19. april 2007 Hei,hei!! Da har tr kommet til meg også etter MA(16.mars). Var vel egentlig på lørdag det startet,men det har bare vært mer eller mindre spotting fram til nå(!!!!). Nå har den kommet for fullt,og jeg har sinnsyke smerter(som vanlig),så dette er ordentlig mensen(sånn som jeg alltid kjenner den;-)) Men det er en bra ting det nå da,for da er det jo bare å begynne prøvinga for fullt etter dette;-) Lykke til videre jenter!!!
Modesty Blaise Skrevet 19. april 2007 Forfatter #72 Skrevet 19. april 2007 Så flott Rosa! Da er du hakk i hæl på meg. Januarbarn er jo helt perfekt er det ikke??? Jeg gleder meg til å starte prøvingen igjen jeg. Er helt yr....... klem
Måånestråle Skrevet 19. april 2007 #73 Skrevet 19. april 2007 Hei igjen! Så bra å høre at tanta har kommet tilbake til flere av dere, og at et par stykker også har blitt raskt gravide igjen! Jeg vil også! Her har verken tante eller EL vist seg ennå, og i dag er det 4 uker siden MA. Har fremdeles svak svak svak positiv graviditetstest, så det er vel derfor kroppen ikke har kommet i gang igjen. Makan til treig kropp?!! Modesty: jeg er også Rh negativ, men dette skal ikke ha noe å si før du evt blir gravid for 2. gang, TROR jeg... Slik jeg har forstått dette: Dersom du blir gravid med et Rh+ barn, så kan kroppen din danne antistoffer mot Rh+ ved fødsel eller abort (blodet ditt kommer i kontakt med blod fra barnet). Og dersom du har sånne antistoffer, så kan kroppen din prøve å sabotere neste gang du evt blir gravid med et Rh+ barn. Hvis du fikk sprøyta ved utskrapning skal det ikke være noen fare for det!
Ane med lillegutt Skrevet 19. april 2007 #74 Skrevet 19. april 2007 Hei alle sammen Nå sitter jeg og venter, håper det er tanta som er på veg... Har iallefall sinnsvakt vondt... Litt unormalt for meg, men legen min sa at det var flere som syns første menstruasjon etter utskraping var vondere enn vanlig... Har enda ikke begynt å blø da, men jeg håper det går fort nå... Maanestråle: Kropper er trege, det kan jo ta fra 6-8 uker før hcg-nivået er tilbake på normalen etter aborter... Håper den kommer for fullt da Godt å se at det er flere som er blitt gravide, gratulerer! Ellers er det jo nyyydelig vær, tror jeg skal gå ut og sette meg litt før personalmøtet klokken halv fem Ane
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 19. april 2007 #75 Skrevet 19. april 2007 Hei hei alle sammen:) Jeg sitter og venter på tr enda jeg.... I dag er det 7 uker og 1 dag siden siste blødningsdag etter ma. Jeg er SÅÅÅÅÅ lei av å vente!!! Har tatt test, men den er negativ... Man håper jo,men må nok innse at det blir ny pp når tr har vært på besøkt.. Noen andre som har ventet lenge på tr?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå