Gå til innhold

Lurer på om jeg har depresjon???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på p-piller etter fødselen, og ble etter en stund så nedstemt og deprimert, oppfarende og sutrete at jeg sluttet. Nå har jeg vært uten en stund, men syns fortsatt jeg er slitsom! Alt er tungt, leit, og jeg blir dritsur på sambo uten grunn. Ingen tålmodighet og sier ting jeg angrer på etterpå. Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du vært deprimert så hadde du nok ikke orka å sitte på nettet...

Skrevet

Det kommer vel helt an på... Man kan godt klare å sitte på nettet fordet om man er deprimert. Men man sitter kanskje ikke i timevis...

Skrevet

Er vel ganske vanlig å ha humørsvingninger etter fødsel.

Hormoner og ny livssituasjon med barn i hus, gjør sitt med humør og tolmodighet. Men hvis det blir veldig plagsomt for deg snakk med helsesøster eller fastlege:)

Skrevet

Hei!

Ta det opp med legen din...jo før jo heller. Er jo ikke uvanlig å være litt hormonell etter fødselen, men en fødsel kan jo også utløse en latent depresjon.

Ta det opp med legen før det går for langt du...

Skrevet

ANONYM!!! Hvem er du som kan si at en som har depresjon ikke ville orket å sitte på nettet? Har du ikke noe tips eller hjelp å komme med burde du heller ikke gidde å svare slik.

Her sitter det et menneske som har det ondt og trenger opmuntring og hjelp.

Hvis du lurer på om du har en depresjon så kontakt legen din. Ta blod prøver. Kanskje du bare mangler jern feks...? Det var nemlig mitt problem. Lykke til!!

Skrevet

For en tullekomentar. Mange deprimerte sitter på nettet. Mange hardt rammede sitter i flere timer hver dag..Om det er en depresjon må du kjenne litt på selv. Snakk med dine nærmeste om du føler at de kan høre på deg og bidra positivt, men viktigst er å snakke med legen din og kanskje få en henvisning til terapeut. Ikke la det gnage på deg til du blir ødelagt, jo fortere du får hjelp jo større sjans for at du klarer å legge det bak deg.

Skrevet

jeg er ingen ekspert,men gå til legen og få tatt en sånn test. Hadde fødselsdepr etter de to første fødslene...ikke kjekt akkurat.

Skrevet

Dette høres hormonelt ut. Hvilket p-pill merke gikk du på? Hvor lenge er det siden du sluttet. Kan ta flere sykluser før du er i normalt gjenge igjen, men det kan også hjelpe å bytte merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...